voss induktionskomfur ELI 2051

Har et komfur der opfører sig mærkeligt.
Det startede med at pladerne ikke kunne aktiveres - det slog ligesom fra . Slukkede for gruppeafbryderen og tændte igen og så kunne komfuret kører.
Det gik godt en tid med at slukke for strømmen men så virkede det ikke længere.
Opdagede ved et tilfælde at pladerne kunne komme på når ovnen havde været tændt en tid og det hele var lidt varmt.
Tiden hvor ovnen skulle være tændt blev længere og længere så det holdet ikke.
Havde reparatør fra Voss som udskiftede følerne men det virkede ikke så jeg fik en regning på et servicebesøg men ikke et komfur med plader der virkede.
Spørgsmålet er derfor om der er nogen der har et godt råd om hvad det kan være der er galt og måske et forslag til hvad der kan gøres for jeg vil gerne bevarer det da ovnen er brand god.
Hilsen
Pelle
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til!

Jeg har haft noget tilsvarende med en 5-zoners Gram kogeplade. Der virkede den venstre del af pladen heller ikke.
Det viste sig at være den lille printplade, der styrer elektronikken, der åbenbart var gået i en lodning.
Det begyndte også som en periodisk fejl, som blev stationær.

Min teori er, at elektronikken bliver varm og printpladen overheder, når man kører hårdt på med komfuret. Printet der blev defekt, er det som styrer de 3 af de 5 zoner, herunder den meget store i midten.
Hvis dit komfur er gået på alle fire samtidig, kunne det tyde på, at der kun er 1 print, som så også har en hård tilværelse, hvis du ellers bruger pladerne nogenlunde heftigt.
Det var et blot et bud, fra en som ellers ikke skal gøre sig specielt klog på disse elektroniske sager.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis