Indbygnings skabe på badeværelse - Hva med vådrums membran?

Hej alle sammen.

Jeg har prøvet at google mit spg. men kan ikke finde svar så er der nogen der kan hjælpe?

Vi laver badeværelse på 1. sal hvor der er lagt 22 mm krydsfiner på spær og hjælpe spær.

Oven på disse ligger vi så gulvgips og slutter af med vinyl (som er godkendt som vådrums membran).

Men i siderne (ud mod skunken) vil vi have indbygnings skabe og og derfor tænkte jeg om man måtte lave en sokkel og derved ikke have vinyl under skabene eller skal vinylen helt under skabene og ud til skunken?


Skabene er 150 cm. fra brus og rummet er ca. 12 m2 så de kommer ikke i nærheden af vådzonen (som gulvet jo er).

Jeg tænkte bare, at det ville være bedre at stoppe vandet inden det kom ind under skabene og ville helst ikke have skabe på sokkelben for så ved man da godt hvor skidtet ender...

På forhånd tak for hjælpen derude

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vådzonen er jo hele gulvet og 10cm op af væggene, og da soklen jo er højere end 10cm skulle det ikke være et problem.

Men soklen skal måske være mere solid end det sædvanlige 16 mm spånplade med laminat.

Måske af  det samme 22 mm X-finer som gulvet. Og skabene bør kunne afmonteres  - uden vådrumsmenbran/gulvbelægning beskadiges. Husk iøvrigt at lave fodspark!

Soklen skal være en del af huset - og ikke af skabene. Kan man sige! 

Skrevet af Sitting Bull på 05 sep 2012 10:43

Men soklen skal måske være mere solid end det sædvanlige 16 mm spånplade med laminat.

Måske af  det samme 22 mm X-finer som gulvet. Og skabene bør kunne afmonteres  - uden vådrumsmenbran/gulvbelægning beskadiges. Husk iøvrigt at lave fodspark!

Soklen skal være en del af huset - og ikke af skabene. Kan man sige! 

Tak for svar begge 2

Og ja soklen havde jeg tænkt mig at lave af 45x145 mm regler der skrues fast i spånplade gulvet og så med støtter ind til skunken så den ikke lige flytter sig.

Var bare i tvivl om den plan var lovlig men det fortsætter jeg med


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Hellere enten noget vandfast X-finer eller noget påskruet gulvgips! Noget der er lidt fugtstabil!
En regle er for uegnet som underlag for vinyl. (Du ville hellerikke lime vinyl direkte på gulvbrædder!)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis