Cempexo slibning

Hej,
Jeg er igang med at slibe beton sålbænke (de var malede med sokkelasfalt). Sidste trin er diamantslibning med vinkelsliber. Denne er dog for voldsom til at fjerne Cempexo der sidder på betonet.

Nogen ideer til noget der kan fjerne Cempexoen uden at tage betonet med? En lamelskive måske?

På forhånd tak for input!

Viggo
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nogen der har erfaring med en PDC Slibekop til fjernelse af maling fra beton? Tager den fat i betonet?
Har set den hos firmaet SuperDiamant i Køge.
Der vel ikke andet end at forsøge sig frem!

Hvordan har du fjernet sokkelasfalten? Og hvad skal der ske sidenhen?

Men umiddelbart ville jeg nok starte i den bløde ende. Rystepudser, 3-kant sliber, slibemus, exentrersliber.

En lamelskive på på en vinkelsliber "bider" jo fra sig når den får fat! :o)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Har taget 2 indtil videre, så mangler der kun 10-12 stykker ....

Når der er tykt lag asfalt, så spartel indtil jeg kunne se lidt beton. Evt. kombineret med en "carbid" skive på vinkelsliber der kan raspe det af. Så snart det tykke lag var væk, kunne jeg bruge en diamant slibeskive, købte den mildeste (mindst grove) jeg kunne finde, fra Harald Nyborg. Det virkede over alt forventning og det er faktisk muligt at slibe rimeligt plant (har taget skærmen af vinkelsliberen). Ved ikke hvor længe den holder.
På den ene var der et lag maling under asfalten, og her virkede det at bruge malingfjerner og spartel, efterfulgt af slibning.

Skiven jeg bruger, er som denne: http://www.baier.dk/shop/marcrist-hf500diamantslibeskiveoe100xm14-422p.html

Men da jeg har en række sålbænke tilbage, samt taget på en lille karnap med asfalt, er jeg stadig på udkig efter den, samlet set, mest effektive metode.

PS: Det jeg har beskrevet ovenfor er ang. fjernelse af asfalten.

Cempexoen er utoriligt nem at slibe væk, for nem, så derfor kigger jeg efter en blidere metode der ikke skader betonet.
Ja, men skal sålbænkene overfladebehandles efterfølgende.

For med diamantkopskiven risikerer du jo dybe slibemærker!

Og hvis cempexoen er nem at fjerne skal der vel blidere metoder til? Altså pudseudstyr med groft slibepapir? Korn 40 måske!
Der kommer ikke dybe mærker. Jeg gør det forsigtigt og uden skærm på vs såldes at jeg kan holde den nogenlunde i plan.

Efterbehandling har jeg tænkt mig skal være Flüggers sokkel- tagmaling (primer først).
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også