hvordan sidder jeg et dataudtag med 2 stik op?

Jeg har et lokalt netværk, hvor jeg vil montere et lk fuga dataudtag rj45 cat. 5 utp t3 2 stik på væggen.
(det skal være denne type da det er det jeg har hjemme, http://www.lavprisvvs.dk/shop/lk-fu...4963p.html 

Kan man nøjes med at trække et patch kabel hen til dataudtaget (patch kabel kommer fra en router) og bruge begge udtag til 2 PC'er så de kan snakke sammen med resten af netværket, eller skal der en switch til?

Hvordan samles dataudtaget så jeg kan bruge begge udtag? (altså et lednings diagram)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af olesen1987 på 04 sep 2012 21:03
Jeg har et lokalt netværk, hvor jeg vil montere et lk fuga dataudtag rj45 cat. 5 utp t3 2 stik på væggen.
(det skal være denne type da det er det jeg har hjemme, http://www.lavprisvvs.dk/shop/lk-fu...4963p.html 

Kan man nøjes med at trække et patch kabel hen til dataudtaget (patch kabel kommer fra en router) og bruge begge udtag til 2 PC'er så de kan snakke sammen med resten af netværket, eller skal der en switch til?

Hvordan samles dataudtaget så jeg kan bruge begge udtag? (altså et lednings diagram)
Dataudtaget er beregnet til montering med to kabler, et til hvert udtag. Diagram er ikke nødvendigt, da det er vist i stikket, hvor farverne skal monteres. Dog bør du orientere dig om, hvilken monteringsmåde der er anvendt A eller B. Kik i stikket på patchkablet. Du kan ikke nøjes med et kabel til to computere, så hvis du ikke har indgange nok i din router, skal du bruge en switch, som du evt. kan sætte ved dit nye stik og slutte dine computere til der.


fase
stikforbindelsen skal enten være a eller b i begge ender
hvis du laver a+b så bliver kablet krydset

vær obs på det ikke er optimal og køre 1000 mb igennem cat 5 kabel der skal man op i cat5e eller helst cat 6 kabel

vedr og køre 2 pc på 1 kabel kan man godt dette det kræver en speciel adapter der skal sidde i hver sin ende af kablet men prisen er dyrere end det kabel der skal bruges stik nr 2

hvis du skal købe switch så køb en der kører 10/100/1000 mbit og skal det være rigtig godt så køb en der er managed fx hp procurve switch
tak for jeres svar løsningen bliver jeg køber en switch i stedet for data udtaget
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis