Anbefaling af blikkenslager til skorstensinddækning, Svendborg området

Hej

Jeg skal have lavet en ny inddækning af denne skorsten.



Kan I anbefale en blikkenslager i Svendborg området, der kan lave den til den rigtige pris i en kvalitet der er iorden?

Mvh. Jakob Jørgensen
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den ser ellers ikke udtjent ud, udfra det billede i hvertfald.

Disse gamle zink / bly inddækninger holder jo utroligt længe, og er fugen ellers indtakt ved indskudet, er der generelt ikke problemer med dem.

Men er den utæt så skal der selvfølgelig kigges på den, kender ingen blikkenslager i dit område, måske Naveren har en samarbejdspartner der kan fikse den for dig.
Ja, jeg ville da lige få fugerne gået igennem, kunne være synderen var her, kan selvfølgelig også være blyet der har slået en revne et sted, kan evt. så bare fuges eller dryp loddes tæt igen...
Er det stadig en blikkenslager, jeg skal have fat i, såfremt vi kun taler fuger?

Hvis jeg finder på selv at kigge derop (mangler en rygningsstige...), hvad er det så for en type fugemasse jeg skal på udkig efter?

Jeg kan ikke huske om der var huller i inddækningen, men jeg gik nok lidt voldsomt til værks, da jeg lagde rygningen om. Jeg var sådan set indstillet på, at inddækningen skulle laves helt om, men det viser sig så at være uvidenhed... Man lærer hele tiden!

Mvh. Jakob Jørgensen
Nej. Den var utæt inden, men det er blevet værre efter jeg har rodet med det.

Jeg var også så dum, at jeg første inddækningen i siden hen over rygningsstenene. Dvs. at i den side hvor rygningsstenen har fald ind mod skorstenen, løber vandet ind under rygningen

Det bør nu være til at lave om. Det værste er bare at komme derop. Jeg havde jo en lift, da jeg lavede rygningen

Mvh. Jakob Jørgensen
Ahh, det betyder mindre, vandet løber ikke så langt ovenpå rygningen, da denne jo er konisk render vandet ned langs siderne, og ikke ned lang "hældningen" på rygningen.

Umiddelbart er det svært at sige hvor problemet ligger, ville være nemmere med nogle bedre billeder, og gerne af alle siderne...
Ja men det har jeg ikke :-)

Der, hvor den er utæt, er på modsatte side af den på billedet. Sådan er det altid :-)

Hvis nu den "bare" skal fuges om, skal alle fuger så skrabes ud og ny fugemasse i?

Mvh. Jakob Jørgensen
Hvis det bare er fugen der er slupppet, så krads den ud, og i med ny fuge, enten i mørtel igen, eller elastisk fuge.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis