Skult montering af træplade oven på mur ved køkken?

Hej I herlige LDS'ere

Nogen som har en ide til beslag eller andet for montering af en plade stump som nedenfor oven på en mur?

Kunne godt tænke mig en der kan holde til en teenagertøs's røv.... 

Berlinermuren: (Stump af en tidligere murstensvæg)


Pladerest fundet i byggemarkedet:


Se evt. mit første galleri
Oliering af køkkenbordplade (1/2)
Oliering af køkkenbordplade (2/2)

Jeg har overvejet at bare montere 3 stk. "plade beslag" (plan metal plade med huller..) på muren som stikker lidt ud på hver side af muren og fræse ud til disse på undersiden af pladen, skrue disse fast med skruer op under pladen. Men det ville da være federe med noget der måske er direkte beregnet til formålet. Syntes selv svagt at jeg kan huske et beslag af en slags skabet til formålet men kan ikke finde det nettet.


I am so full of it.....

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit eget forslag lyder da rigtig fint!

Og rigtig GDS-overskudsagtigt! .o)

Breden af pladen i forhold til bredden af væggen afgør jo om pladen vipper af ved "teenagertøs's røv.... bvelastningsinddeks"

Det er klart at hvis pladen har f.eks. 10 cm udhæng i forhold til væggen så opstår der jo et kæmpemoment om du sætter dig lige på kanten af pladen
Alt efter hvor meget den skal rage ud kunne man jo lime den fast med noget fuge beregnet til formålet.

Jeg købte noget fuge agtigt noget i Jem og Fix for noget tid siden og det var ihvertfald MEGET stærkt. Det havde en lys gul / brun farve. Kan desværre ikke huske hvad det hed. Men det ville være ideelt til formålet.

R. C. Nielsen

Ja, monteringslim kunne godt bruges her.
Montagelimen kan holde en hel del, så render den kun 10cm ud i begge siden, skal der godt nok noget vægt til, for at brække den af toppen af murstenene igen.
Da der er glasvæv på væggen tror jeg ikke lim er den rette løsning, så efter at dømme på jeres svar vil det være nok med f.eks. tre af nedenstående beslag, evt. udboret så der kan komme 2 skruer i hver side af de tre beslag.



Så det bliver til montering af sådanne tre beslag ned i muren foroven med 2 skruer i hver side af de 3 beslag op i pladen. Den stikker ikke så meget ud over muren (2-3cm) så jeg tror der er plads til både konerøv og teenrøv. 

;-)

I am so full of it.....

Og i resten af hullerne skal der skruer med plugs ned i ½-væggen.

Og husk at vende plugsene rigtigt, særligt dem tæt ved væggens kant/sider.

Og så bliver det spændende at se om væggens øverste skifte følger med - når pladen "dobbelt-røv-over-belastes" .o)
... Og det er ingen ide at sende 4 karmskruer ned gennem pladen i muren. Derefter proppe af?

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis