Kontakt på VVS arbejde, men håndv. udebliver - hvad gør man?

Hej med jer

Jeg besluttede for nogle uger siden at udskifte alle vandrør i villaen, og indhentede lidt forskellige tilbud på opgaven - hvorefter jeg accepterede det ene. De gik også hurtigt i gang med at tage alt ned, men efter det udeblev de først en hel uge, og derefter har det været meget blandet hvornår de er dukket op, og hvor jeg blev lovet at det ville tage 5-6 dage, har det nu pt. varet 3 uger, og det er langt fra tæt på at være færdigt.

Der står i det accepterede tilbud "jeg vil tro at opgaven kan udføres på 5-6 dage" og "Det varme vand må forventes at være ude af drift 2 dage" - det eneste varme vand vi har haft er een hane i kælderen, fra en varmer jeg selv har installeret.

Det hele gøres yderligere værre af at jeg udlejer kælderen de arbejder i, så min lejer er ved at være træt af at bo i bygge-svineri og ikke have vand i køkkenet.

Hverken ham jeg har skrevet kontrakten med, eller håndværkerne, svarer på opkald og beskeder, og jeg har hørt fra håndværkerne at arbejdstider osv. slet ikke var aftalt med dem fra start - de blev bare sat i gang uden at have aftalt de ting der stod i tilbudet.

Jeg har betalt halvdelen, og de er formentlig halvvejs - men pointen er bare at jeg vil have dem hurtigt færdigt - deres værktøj og materialer ligger stadig i kælderen så jeg tror de har intentioner om at færdiggøre det - det går bare alt for langsomt!

Hvad kan jeg gøre, og hvad må jeg gøre? - hvis jeg hyrer en anden til at lave det færdigt kan han vel hævde at de stadig skal have deres betaling eller hvordan?

Jeg ser frem til at høre fra nogen der ved noget om det, da jeg er temmelig desperat efterhånden ...

Hej med jer Jeg besluttede for nogle uger siden... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Husk nu at smide ham på: http://www.anmeld-haandvaerker.dk/
Så andre ikke også hopper i gyngen.

Da vi fik lavet vores minirenseanlæg, ville kloakmesteren, så gerne have at vi betalte de to tanke ved levering, og vi fik en noget vævende forklaring om bankgaranti (vi havde lånt pengene, og de kunne aldeles ikke bruges til andet end, boligforbedring). Der blev jeg også noget loren, men vi betalte, og de udførte arbejdet på 2½ dag. Det var på kontrakt, og planlagt til 2 dage, men undervejs blev det nødvendigt med kloak-tv.
Vi var *meget* tilfredse, selvom de var nød til at vælte et træ, vi havde ellers fået fældet vores dejlige store kastanjetræ + det løse. Og træfælderen var dygtig, og ryddede fint op efter sig. Dem kan jeg fint anbefale! Det var en vanskelig fældning, da kastanje skulle ned i stykker.

Men at komme og rive alt ned- og ikke gøre det færdigt og være ukontaktbar- er et dårligt tegn! Tjek også på CVR-registret, selvom de så kun har registreret firmaer, der er konk- og ikke truende konkurser.

Mvh
Pinny
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også