Laser vaterpas el.???

Laver ofte små projekter for familie der skal have sat nyt have hegl eller lign ud.
Så må muresnorren jo trækkes ud og vaterpasset til mursnorren sættes fast inden jeg kan måle ud ud fra den med hvor langt pælene skal i så de alle står i ens højde. Tænker bare det må kunne gøres smartere. Så fik jeg øje på et laser vaterpas i biltema til 200 kr. Som regel køber jeg ikke noget som dybest set nok er noget skrammel. Men Er de billige laser vaterpas til noget som helst?
Er de nøjagtige nok eller er det bare spild af penge. Eller skal jeg hellere gå efter en krydslaser da jeg sagtens kan se de øgede funktionaliter en sådan har, som kan være nyttige i fremtidige projekter. Men vælger jeg sådan en hvilken skal det så være. Er de billige fra bosch til omkring 800 kr noget som helst værd eller skal der bare smides flere penge efter dem. Synes det er meget overkill og give 2000-3000 kr for ikke og tale om dem til 10.000 kr for noget som måske skal bruges en 4-6 gange om året. Tænker også om jeg skulle vælge brugt men hvad skal jeg så gå efter????
Håber nogen derude er langt klogere på det område end mig som kan komme med nogle gode råd.
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et laser vatter pas til 200,00 kr. det siger lige som sig selv at det ikke kan ret meget og da slet ikke udendørs, over de afstande du vil måle. Med den fra Bosch vil du nok kunne nå omkring de 10 meter før nøjagtigheden løber ud i sandet.
Hej Håndværkeren

Var lige nede i den lokale stark hvor jeg fandt en ct berger ilm xt krydslinjelaser.
Som skulle kunne virke op til 15 m uden noget ekstra udstyr.
Kunne returnere den hvis den ikke er god nok, men synes virkelig ikke den er alt for tydelig udenfor. Så overvejer lidt om min metode med en muresnor ikke stadig er den mest effektive.
Jo den goe gamle metode er nok den bedste, når det kun er til os amatører.
hvad med romerne når de bygger viadukter til vandforsynding.!
et kar med vand i som vaterpas.

eller en nyere version. en vandslange med vand i.???
Over længere afstande er en vandfyldt slange faktisk det mest nøjagtige. En lille fejlvisning på vaterpasset bliver jo ganget op med afstanden, men loven om forbundne kar virker hver gang.

Dan

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
har du fået fat i dyret.
der kan klare i solskind med "vaterpas".! der bruger vand eller snor
eller laser. eller en kugle vaterpas.!
Det er da noget værre sludder Hans ???? har du drukket af pispotten ???
J håndstad.

okay.

ja. det har jeg i gemmen katadyn filter.!
Hold op med alt dit vrøvl H2H skrup iseng og træk dynen op over hovedet.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis