varmepumpe/påfyldning af kølemiddel? hvordan??

har købt en brugt varmepumpe Andes Scansign-H  og vil have den sat op i mit fritidshus i thy. men så skal der lige kølemiddel på, kan man det selv  må man det??  jeg vil selv montere pumpen men er lidt mere tilbageholdende med selve og påfyldning. hvad mon det koster at få efterfyldt et anlæg af en autoriseret ??
er der nogen der har erfaring med denne type varmepumpe? jeg skal kun bruge den som reserve til opvarmning i korte perioder på 1salen.  ca 40 kvm. måske max. 1 måned pr år men kan ikke finde nogle indlæg om netop denne pumpe har ellers prøvet ret meget, så hvis i har noget om den så vil jeg gerne vide det dårligt som godt.
mvh janaland123
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er noget der kræver en del grej, og erfaring.

Så det er en opgave for en kølemontør.

Anlæget skal evakueres, der skal påfyldes den rigtige, type kølemiddel, og rette mængde.
Endelig skal der også testes for tæthed.


Mvh jens
Det skal en kølemand gøre , og det kan ikke betale sig , det vil koste 1200-2000 kr. mindst,
smid den gamle varmepumpe ud og køb en ny højeffektiv pumpe, pengene er hurtigt tjent ind. 

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Det må så være læren af dette. Køb ALDRIG en brugt varmepumpe med mindre det er en af de virkelig gode og dyre. Har selv købt en Andes i Bilka og installeret selv fra ny og det har været fint. Pris ca kr. 3400,- så vidt jeg husker.

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis