Tænd og sluk ur

Jeg har købt 4 tænd og sluk ure hos Harald nyborg til mit udendørs belysning.
Jeg vil lige teste den inden jeg sætter en til men syntes ikke der kommer strøm fra den.

Jeg kan hører den klikker når jeg går fra man til auto ( on/off) men der kammer ingen strøm ud.
Nogle der kan hjælpe ???
Jeg har sat strøm i ben 1 og 2

regner med der kommer strøm ud i 7 og 8 ??

http://www.harald-nyborg.dk/p7816/digital-kontaktur-doegn-ugeur

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke disse ure du linker til, men kunne det tænkes at klemme 7 og 8 er et potientialt frit kontaktsæt der er N/O og der derfor skal sløjes en fase over på fx klemme 7 og så skal din lys installation på klemme 8?

Og klemme 1 og 2 er til forsyning af selve uret

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg kender heller ikke dette t/s ur men logisk set må top og bundklemmerne være ens så du frit kan vælge hvor du vil tilslutte..
Der er vel en klemme 1-2-3-4 læg en lus mellem 2-3 og forbind fasen her, nullen skal på klemmen med motorsymbol , afgang til lamper er fra klemmen med afbryder symbol + nullen..........









   elektriker fra jævnstrømmens tid
Der er jo en pdf fil pâ dit link, til hn.
Klemme 1+2 er forsyningsspænding.

Klemme 6+7+8 er kontaktsæt.
Så der er en slutte og en bryde funktion.


Mvh jens
Det ved jeg Jens......
Jeg havde også troede der var strøm i kontakt sættet.

Jeg har fundet ud af det kun er kontakt funktion jeg har der.

TAK for hjælpen
Annonce
Urup jeg har samme problemer med det ur.. Kan du forklare hvordan du har tilsluttet det ?

Velkommen på LDS

Det er jo en ældre tråd, så det er ikke sikker at Urup er aktiv.

Du skal have fase og nul på klemme 1 + 2 som forsyning til uret. Så skal der en forbindelse fra fasen til 7 , og tændledning til din lampe skal på 8.

6 - 7 - 8 er omskifter kontakter så uret kan bryde eller slutte når det er ON ("slukke" eller "tænde"


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis