Ny tagkonstruktion med højere rejsning

Hej

Jeg er på jagt efter en pris på en ny tagkonstruktion. Det eksisterende tag er et skifereternit tag på gitterspær med 15-20 graders hældning. Jeg vil gerne etablere et nyt tag med 45 graders hældning så vi på sigt kan få udnyttet en 1. sal. Huset er 8x15 m dvs. 120 m2.

Jeg forestiller mig en "standard" løsning, dvs. ingen ekstravagante løsninger med sortglasseret tegl osv. men heller ikke en discount løsning der ikke holder. Derudover skal taget ikke indeholde kviste men 4 ovenlysvinduer, med henblik på den senere udnyttelse af 1. salen.

Er der nogen derude der har fået foretaget et lignende projekt og kan fortælle mig en cirka pris. Eller sidder der en tømrermester derude der kan give en cirka pris med alle de sædvanlige forbehold for at skulle se huset osv.

Mvh
Carsten

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Carsten.

Som du selv siger, så er der jo sikkert altid en masse ting der skal tages med i betragtning.

Og som vanligt kan man jo sige, at jo mere præcist man kan komme i grundlaget for prisen, desto mere nøjagtig er et tilbud.
Skal du have en pris på det, vil det altid kræve et syn på sagen. I hvert fald fra mig af.

Men du skal da være velkommen, så skal jeg da kigge forbi

Men venlig hilsen

Thomas Rabech, Tømrermester i Hvalsø
Ja, 1. step er jo altid at få afklaret om huset kan klare men etablere 1.sal på huset.

Herefter om dem skal udføres evt. forstærkninger, pga. større vindues partier, eller manglende understøtning inden i  huset.

Det har selvfølgelig også en betydning for prisen, om den nye 1.sal skal leveres som "råhus" dvs. der kun bliver etablere et undergulv på 1.salen, så  kan yderligere arbejde evt. udføres senere, eller om hele taget skal isoleres og forskalles, så 1.salen er klar til beklædning og opsætning af gipsvægge.

Jo flere informationer man har, jo nemmere er det at komme med  et skud på en pris, som dog ikke nødvendigvis er reel alligevel, den rette pris får du når du indhenter et tilbud, efter et godt gennemarbejdet udbuds materiale, så du får en tilbud  på præcis det du gerne vil have lavet.
Super godt indlæg det der, René.

Det var også lige det jeg ville have skrevet, men startede lige med den korte version:-)

Men venlig hilsen

Thomas Rabech, Tømrermester i Hvalsø
Hmmm.....jeg forstår at I gerne vil beskytte jeres fag, men dette er blot en føler på om det er realistisk for os at bygge ud i form af en 1. sal.

Jeg spørger ikke om et tilbud men blot priseksempler.....koster det som udgangspunkt:
100.000
200.000
300.000
400.000
500.000
600.000

 

Og som Koluda skriver, så afhænger det jo fuldstændig af, om din nuværende underetage kan bære den nye konstruktion. Så svaret kan ligeså godt være ½ som 1 mio.
Annonce
Hej
Fik et tilbud på næsten samme str. for 2 måneder siden.
Gammelt tag af, nye spær, nyt tag til max. 130kr. pr. M2, 6 Velux vinduer, isoleret i etageadskillelsen med spånplade gulv, isoleret og forskallet i taget samt trappe(billig) til 1. sal.
Alt udvendigt ville blive lavet i Hardi plank eternit.

Samlet pris iflg. tilbud. 385000.-
Hej igen.

Det har intet at gøre med at beskytte faget.... Har da ikke noget at skjule!

Det der er pointen, er netop, at det er ekstremt svært at gisne om, hvor meget en given ting koster, hvis ikke man er klar over hvad det skal indeholde.
Jeg kan sagtens sige at det kan laves for f.eks 300K. Men hvis det så er forventeligt at der også skal laves nogle ting indvendigt, som eksempelvis trappehul, gulve, og andet, ja så er prisen jo lige pludselig ikke gangbar mere, og I vil så føle at jeg, eller andre har vurderet forkert.

Men venlig hilsen

Thomas Rabech, Tømrermester i Hvalsø
Skrevet af RiverWinz på 02 sep 2012 13:37
Hmmm.....jeg forstår at I gerne vil beskytte jeres fag, men dette er blot en føler på om det er realistisk for os at bygge ud i form af en 1. sal.

Jeg spørger ikke om et tilbud men blot priseksempler.....koster det som udgangspunkt:
100.000
200.000
300.000
400.000
500.000
600.000

Jeg synes nu ikke de vil beskytte deres fag men mere dig

Vi har også fået lavet en 1. sal hvor vi selv stod for al indmaden selv og bort kørelse af affald.

Lavede et udbuds materiale og fik 3 tilbud hjem og de spændte fra 500.000 kr. og op til 800.000 kr.

Så hvor dit projekt lander er vel deromkring den halve mil. +/- 300.00

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Enig med MLU - og andre.

Det handler nok mere om at beskytte dig - mod falske forhåbninger og eventuelle dumheder!

Det gælder jo for alle projekter at det er bedst at starte det rigtige sted. Fra oven a' - kan man sige.

Og nu du har fået et tilbud om et besøg fra en fagmand - så er det da bare med at slå til. Og sige tak dertil.

Lad tømrermesteren rende et par gange rundt om dit hus - så kan han sikkert fortælle dig noget, (måske endda det meste), om dit hus kan bære, om myndighedskrav - og hvor meget prisen bliver mere eller mindre end en ½ milion! :o)


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis