Male fuger på huset

Så for et par uger siden en som var igang med at male sine fuger på huset.

Jeg ønsker også selv at male mine fuger da de har mistet noget farve med årene. Hvilken maling skal benyttes? Og er det overhoved en god løsning?

Vh. Larsen
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du for lidt at lave ??? for det er da noget af et langtids projekt
Enig med håndsværkeren.
Husk ingen maling holder evigt, så er du først begyndt med maling, så har du en tilbagevendende opgave foran dig for en afskallet fuge ser væsentlig værre ud end en bleget fuge.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er da væsentligt hurtigere end at fræse fugerne ud og erstatte dem med nye.
Skrevet af Larsen. på 01 sep 2012 21:17
Det er da væsentligt hurtigere end at fræse fugerne ud og erstatte dem med nye.

Se nu er der lige det at en omfugning laver man kun en gang hver 50 år, hvorimod, maler du dem bliver det noget du skal rense af og starte forfra på hvert 3-4 år.
Troede der fandtes produkter der holdte noget længere. I stilen med 10 år.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det gør der sikkert, men de bliver altså meget hurtigt beskidte og kedelige at se på. Desuden vil jeg tro at det vil virke som en fugtspærre. Mørtelen er jo porøs så den hurtigt kan slippe den fugt der opstår når det regner på selve stenene !
Prøv at se på det som "patina" Det hus jeg bor i, blev i 1904 bygget i gule sten. Der er ikke meget gult over dem længere, de er nærmest sådan en mellem ting  mellem grå og filigullig grå

Helt enig med Håndværkeren.

Lad endelig være med det!

Men det er nu mest fordi DU ikke har fortalt hvorfor du vil male de fuger?

For de kunne sikkert sagtens farevlægges med et eller andet. 
Men rent teknisk er det fuldstændig uden ide!
Dog rent visuelt kunne det jo nok være flot med mintgrønne liggefuger og "svenskgule" studsfuger i en gammel rødstensvæg!!! 



Jeg har for en del år siden været ansat som pedel på sådan en institution for retaderede menesker, de er utroligt søde mange af dem. Men jeg havde en som nærmest klistrede til mig, ham satte jeg igang med at rense fugerne med en tandbørste. En opgave han virkelig gik højt op i, at det så kostede en tandbørste hver dag var en anden snak.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også