temperatur måler VDO

Hej
Min Bukh 10 hk har en lydalarm på kølevandet, kan jeg tilslutte en temperaturmåler ved hjælp af strømtyve ved lydalarmen,hvordan montere jeg dette,har nogen et forslag ??
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Strømme tyve dur ikke til en båd.
Mvhe jens
Det er nok ikke en føler, som kan bruges til at vise temp., det er en on-off kontakt som aktiveres ved en indstillet temp, der er jo ikke brug for et analogt signal. Så du skal nok ha' en føler mere på.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej
Strømtyve er noget fanden har skabt og de bør  IKKE  benyttes til strøm !!!!
Du kan ikke bruge giveren fra alarmen til et thermometer for giveren til et thermometer er en modstand der ændrer sig efter temperaturen - din lydgiver er en kontakt der slutter ved en bestemt temperatur !!
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Ja du skal have, en temperatur måler, som passer til dit instrument.
(som kan levere det rette analoge signal)

Jens
Hej Polobjørn

Tak for svarene og jeg lytter,vil bestille en dobbeltgiver

Alarm går efter 2-3 timers sejlads,har haft motoranode ude,vand ok,impeller sejlet ca 60 timer

Hvad kan evt. være årsag ??

Hvorfor ikke strømtyve ??
Annonce
Det kan jo være at føleren til motoralarmen er defekt.
Så det er en god idé med en temperatur måler.
Måske du kunne tjekke, med en infarød berøringsfri måler, om motoren bliver for varm.


Strømtyve laver en dårlig forbindelse, som bliver være med tiden.
Ofte vil det begynde at ire i samlingen, en lodning er det bedste.
Mvh jens


Hej
@ Nord47  en strømtyv består af en plast del og en metaldel - metaldelen er formet som en lille kniv med 2 slidser - denne kniv presses ned i de 2 ledninger som man vil forbinde, når det sker klipper kniven nogle af korene i ledningen over, samtidig med at den skær sig ned i isoleringen og laver dermed starten på dårlige forbindelser - hvis så samtidig at ledningerne er tyndere end tyven er beregnet til går det helt galt - somme tider klipper den ledningen helt over   så

Aldrig strømtyve mere vel ??

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Og på en båd vil det tære meget hurtigt.. pga det aggressive miljø.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej Jens
Tak for din gode ide',med den infrarøde måler,men hvor skal drifttemperaturen ligge ?? jeg er en novice mht. til motor
Hej

Saltvandskølet, så må temperaturen max blive 50 grader. Ved ferskvandkøling mellem 75 og 85 grader. Har rodet en del med Bukh DV 10 og mener at termostaten er en 45 graders termostat.

Mvh Finn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis