Fundament

Jeg vil gerne gøre mit fundament 5 cm bredere. Hvordan gøres det - rigtigt ?
Graver man bare ud, sætter nogle plader (det hedder vist forskalning ?) af fx. krydsfiner ? og hælder noget beton ned ??
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Hvilken formål har du med at påstøbe 5 cm.??

------------------
Poul Erik

PE

Hej Poul Erik.

Ny facadebeklædning i træ + efterisolering under et vinduesparti. Egentlig er det således kun et spørgsmål om udseende, da jeg synes at det vil se klodset ud hvis facaden rager et stykke ud over fundamentet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej igen.

Prøv at læse hvad jeg har skrevet til Per M Friis i indlæg "fundament", der har beksrevet hvorledes man kan gøre.

------------------
Poul Erik

PE

Hej

Om det ser klodset ud er jo et spørgsmål om øjet der ser... Jeg vil måske nok give dig ret. Men jeg vil samtidigt fortælle lidt om hvad jeg har set på nybyggede bjælkehuse. Her kan man, hvis man mærker efter, mærke en luftspalte bag bjælkerne på 10-20 mm og bjælerne er vel omkring 40-45 mm tykke så her rager facaden altså omkring 5 cm ud over fundamentet. Jeg vil ikke sige at det var grimt, jeg tænkte egentligt kun lidt på hvordan der blev ventileret inde bag bjælkerne, og her var så en luftspalte. I dette tilfælde var bjælkerne tilsyneladende kun en udvendig beklædnng der ligeså godt kunne have været en klinke beklædning, men smag er jo forskelligt...

Tag en tur rundt til et nygygger område og "snus" lidt inden du kaster dig over opgaven. Jeg kender ikke byggefirmaet bag det konkrete hus. Men på www.byggepladsen.dk findes rigtig mange links til træhusfirmaer, måske kan du få en brochure og lure lidt på deres måde at løse problemet på eller måske besøge et eller flere huse der ligner dit i opbygning..

------------------
smile wink Venligst Njord wink smile

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis