Fiat Stilo går i stå under kørsel

Hej

Min kæreste har en Fiat Stilo fra 2003. Bilen starter altid perfekt når den kold. Hvis der køres meget kø-kørsel eller flere små ture kan bilen pludseligt gå i stå. Nogle gange går den kun i stå én gang, hvorefter den fint kan startes igen. Andre gange får den en række "anfald" og bliver næsten umulig at starte igen. I går kunne den kun starte og køre nogle få meter og til sidst kunne den slet ikke starte. Der var kun lyden af starteren og intet andet. Da den havde stået nogle timer og var blevet kold, kørte vi ud og hentede den. Den startede fint og i dag har der ikke været problemer.

Når fejlene kommer meldes der en række fejl (ASR failure, loose connection, hig coolant temperature). Det skal lige tilføjes, at temperaturen på måleren er fin. Fiat har ikke kunnet finde fejlen, man har sagt, at det måske er den elektroniske motorstyreboks, som skal skiftes. Vi kan jo blive ved med at ofre penge på den, uden at vide om de hjælper.

Er der nogen, som har et bud på, hvordan jeg kan afhjælpe fejlen, eller er der nogen som har oplevet noget lignende og kan oplyse, hvordan fejlen blev løst ?

På forhånd tak !

Selvbyggeren

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke du skal finde et andet værksted.
Du har jo en næsten 1 år gammel tråd, med de samme problemer.


Mvh jens
Hej Niels

Tak for dit svar, som kunne have været løsningen. Jeg glemte dog at skrive, at bilen er en 1.6 16V benzin, så der er ikke strømfordeler på den.

Selvbyggeren

Ved ikke om du har fået ordnet bilen, men vi havde en der gjorde det samme. Vi skiftede motorstyringen, og så kørte den bare...
Hej.
Har en Fiat Stilo med samme umotiverede start/stop-problem.
Læses problemet med en udskiftning af motorstyringen?
Hvad koster en sådan reparation på værksted?
Det er en intern fejl i motorstyreboksen. En ny koster 4-5000 kr mener jeg, og de tilfælde jeg kender til, har det løst problemet.. Reparationen udføres på 30 - 60 min på et aut. FIAT værksted. (Kræver aut. værksted, da den nye boks skal kodes til bilen)
Ok, tak. Jeg må få bilen på FIAT-værksted og få det fixet. Det løber velsagtens op i 6-7.000 kr, lyder det til.
Er motorstyring det samme som ECU på engelsk? Har læst mig til, at den er den store synder hos Stilo.
Ja det er det (Engine Controle Unit)
Jeg ved godt det er en gammel tråd men folk der søger på problemet kommer også forbi her.
Jeg er ret sikker på at jeg kan lave den motorstyring på Fiat Stilo, jeg har selv haft nogle stykker af dem og kender godt fejlen, det er for dårligt at de store værksteder ikke bare laver den motorstyring for folk men bare smider en anden i, hvis andre har denne fejl eller anden mærkelig fejl på bilen så send ECUèn til mig og jeg laver den, en ting de andre burde gøre.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis