Program til beregning af kvartsvings trappe?

Hej Alle

Er der en der ligger inde med et program, hvor man kan indtaste mål til en kvartsvings trappe, og så få en masse skabelon mål ud, som man så kan bygge efter?

Ville gerne selv bygge min nye trappe, og spare nogle tusinde på den konto

Mvh
Morten

Mvh

Morten

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fandt et der hedder staircasedesigner

Mvh

Morten

Hej Morten.

Jeg har ikke noget program til det. Men man kan jo tegne den op på manuel vis.. der kan sikkert findes tømrer bøger om emnet på biblioteket :-)

Jeg har iøvrigt valgt den enkle løsning at fremstille trappedelene i stål og lave det som en trappe med repos i svinget.
I det tilfælde jeg lavede trappen til passede det rigtig godt ind både med udseende og funktion.

Men du må da gerne linke til det program du har fundet....
Så er der jo også noget for andre at gå efter på et senere tidspunkt.

PS. Vi vil gerne se billeder af resultatet og egentligt også gerne produktions processen og din montage... Opret gerne et galleri om dit trappe perojekt :-)

MVH Njord

MVH Njord
Hej Njord..

Uha jeg skal vist ikke ud i selv at beregne det hele, så skal jeg bruge meget mere tid på det, end jeg har. Jeg er i gange med at hovedrenovere et helt hus, så tager billeder af alt.. Så det bliver der også at trappen, så må jeg jo huske at lave et galleri.

Ang programmet, så er det bare at google staircasedesigner, så er der bingo

Ståltrappe passer bare ikke rigtigt ind, selv om jeg da godt kan svinge et svejseværk

Mvh

Morten

Hej Morten.

I huset har jeg også en træ trappe.
Og den er lavet af en proffer....
Kiggede meget og længe efter hvad der blev udbudt og hvilke priser.
Jeg endte med en trappe fra OK trapper i Brande.
En lille virksomhed der iøvrigt tegner/tegnede deres trapper i i hånden :-) Jo relativ simpel udfoldning (når man kan) :-)

Prisen endte omkring halvdelen af hvad de store skulle have og med flere detaljer som fx en "snejl" i indgangen til trappen og naturligvis en kugle på toppen :-)
Min er med hvidolieret eg på trin og håndliste og med hvie vanger og balustre.
Den blev også opsat af firmaet.... Ret heldigt da de var to eller tre om det og det tog seks timer fra de kom til de var færdige.. det var et lidt snævert rum... Men pænt arbejde og laveret til den aftalte pris, selv om der helt sikkert kun var dækning for den halve tid.... 

Stål trappen er en til min bror :-)

  
MVH Njord

MVH Njord
Det er godt nok også en lækker trappe! Tror også, at den er lidt uden for, hvad mit budget til en trappe kan håndtere

Mvh

Morten

Tjae... Alt er relativt men buddene lå mellem ca 25.000 og ca 55.000 incl montering.... For vel otte år sden så helt vildt mener jeg nu ikke det er.

Og det var den billigste jeg valgte.. ikke pga pris men pga kvalitet og pris.. plus der var detaljer som sneglen med i prisen hvor de fleste andre ikke kunne lave den slags...

Indstigningstrinnet følger mægleren rundt og lukker af mod vangen der også er med et krunt stykke osv.....

Jeg mener umiddelbart at prisen på dette var OK....

Og helt sikkert de 10-12.000 værd en billig simpel kvartsvingstrappe i ubehandlet fyr kostede på det tidspunkt :-)

Det eneste jag ville have ændret idag er nok at jeg vill have indfræset et spor 3-4 cm inde på trappetrinnens uunderisde og boret en ledningsføring ud mod vægvangen og så have trukket ledninger og monteret en LED skinne under hvert trin....
En fed detalje og kan ikke koste alverden :;-)

Du får lige et link til OK: http://www.ok-trapper.dk/ 
  
Bemærk lige en detalje i min vindues niche.. Vindueskarmen er rykket tilbage og ligger plan med vægen. Det bragte STOR ros fra montage folket der sjældent oplevede den slags.. Og jeg havde krævet det af mureren der egentligt ikke mente det var nødvendigt.. men gjorde det når nu.....

MVH Njord

MVH Njord
Jeg har lige bygget en kvartsvings trappe, har ikke regnet ud præcist hvad den har kostet i materialet, men vi nærmer on nok 12.000 kr.

Har jeg forstået det korrekt at du kun betalte 25000kr for trappen fra det nævnte firma i brande incl montering ? Lyder godt nok som en god handel...

Ikke at jeg ville ønske jeg ikke selv havde bygget, syntes det har været et fedt projekt men også meget tids krævende..

Stor tilfredsstillelse når man er færdig

Jeg lavede selv en, materiale pris var vel omkring 5000 Kæmpe arbejde, men for satan folk glor når man siger at man har lavet den selv


 


Mvh

Morten

Hej Jeppe.

Jeg mener trappen incl montage løb op i ca 25.000, plus et tilbageløbs gelænder for ca 10 år siden.
Totalt var det under 30.000 alt incl.

MVH Njord

MVH Njord
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis