Reparation af glasfiber på dækket

Hej,

Jeg har netop overtaget en båd fra noget familie, som desværre pga. sygdom bare har haft den liggende i havnen det seneste 1 1/2 års tid. Det kræver selvfølgelig lidt rengøring etc.
I den forbindelse har jeg lagt mærke til, at glasfiberen (gelcoat?) på dækket nærmest er blevet slidt - se vedhæftede billede.

Er der nogle af jer, der ved hvordan dette repareres lettest muligt? -Hvilke produkter, fremgangsmåde etc.

Som I endvidere kan se, er der forskellige farve nuancer i overfladen. Er der nogle bestemte rengøringsmidler der vil kunne fjerne disse forskellige nuancer, eller skal dækket poleres?

Mvh.
Den nye skibber  

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv da lige med en gang polering, hvor det ser værst ud, giver det et tilfredsstillende resultat, så er det jo bare at polere resten.

mvh jens
@Jens: Jeg forventer at det var et svar på de forskellige farve nuancer.. :-). Har du nogle forslag til hvordan det beskadet glasfiber repareres?
Jeg går udfra du har vasket båden, med vand og sæbe. Så er alt løs snavs jo væk, derefter vil jeg anbefale dig, at prøve at polere med noget rubbing, er du heldig kan du polere misfarvningen væk-
Det kan jo også være at båden før har været orange, eller lignende, og at den hvide maling nu er så tyndslidt, at den oprindelige kulør skinner igennem. Så kan kan en omlakering, gøre båden flot igen.

Mvh jens
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også