Montere dørkarm uden bundstykke



Hejhej.
Skal ha sat en dør i.
Prøver lige at forklare hvad problemet er.
Bryggersgulvet med de rødlige fliser er ca 2,5 cm højere end stuegulvet.
Og døren skal åbne ud i bryggers.
Det vil sige bundstykket skal vende således, at der kommer højdeforskel på gulv/bundstykke på 4,5 cm.
Og det er liiige voldsomt nok.
Så jeg tænkte på at droppe bundstykket. Jeg har nogle ekstra af de rødlige fliser, skære dem til og lægge dem istedet for bundstykket. De skal så bare ligge skråt så der kommer en lille "bakke" op til bryggersgulvet.
Men, hvis jeg sætter dørkarmen op uden bundstykke så er der intet der lukker "revnen" under døren når den er lukket. Til vinter er der småkoldt i bryggerset og så vil det trække lidt derfra.
Så, hva søren gør jeg ?


 The day you quit is the day you lose.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er søreme også svært at finde ud af hva  
Du løfter da bare døren de par cm. er dørhullet for lavt må du fjerne lidt for oven.
Skrevet af Håndværkeren på 30 aug 2012 20:44
Ja det er søreme også svært at finde ud af hva  
Du løfter da bare døren de par cm. er dørhullet for lavt må du fjerne lidt for oven.


Forstår ikke helt. Hvad skulle det hjælpe at få døren endnu højere op ?
Spørgsmålet bestod i, hvordan jeg lukker revnen under døren

 The day you quit is the day you lose.
Lauhansen.

Ideen med fliserne er god nok.

Du kan købe et lille beslag (firmaet skvalk) til at lægge ind i bunden af din dør, en fjeder påvirkes af en stang som trykkes på en gummi læbe som vipper ned når døren lukkes, med denne kan du undgå træk, prøv at tag en snak med det lokale bygge-mareked & de kan helt sikkert finde det rette tætnings system til at "lægge" op i en not i bunden af døren. afhængig af hvor stor frigang du har efter monteringen af døren.

Har med held udstyret en skyde-dør med et sådan beslag.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Du må enten montere med et bundstykke i, eller også kan man få nogle skinner man kan skrue ned under døren, hvorpå der sidder en gummiliste der vipper ned, når døren lukkes.
Kan købes hos isenkræmmeren

Men venlig hilsen

Thomas Rabech, Tømrermester i Hvalsø
Ja, børste lister kunne sikkert også bruges, de er dog ikke så tætte som gummiskrabet som Thomas nævner.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis