VVS - Larmende rør

Hej

Jeg håber, en herinde kan hjælpe.

Jeg bor i stuen i en 3 etage ejendom.
Jeg har problemer med rigtige høje lyde fra rør, der er frithængende i kælderen. Rørerne går gennem 2 vægge i kælderen, og her er problemet. Der er nogle høje "banke" lyde fra begge vægge, hvor rørerne går igennem. Lydene forplanter sig gennem væggene op til min lejlighed, og er meget høje. Jeg kan se tv med lyden på mellem styrke og stadig høre lydene. Lydene er ikke konstante, og der er ingen rød tråd for, hvornår de opstår.
Vi har fyldt både vand og luft på anlægget. Slukket for begge cirkulationspumper. Intet har hjulpet.
Vi har haft en vvs mand ude, hvor der selvfølgelig typisk ingen lyde var.. og han kunne intet sige.
Jeg vil være ked af endnu en gang at skulle betale en vvs for intet, så hvis der er nogen herinde, der kan hjælpe med at klarlægge problemet, vil der være noget konkret, vi kan prøve el i hvert fald videre formidle til evt. en vvs.
Jeg har ringet til andre vvs, men desværre er de ikke så villige til at komme med et bud, andet end de vil ud og høre det, og håbe på de så kan hjælpe.

Hilsen Mette
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis disse vandrør er almindelige gammeldags stålrør, som går igennem væggen med tæt kontakt til denne (måske støbt fast), er det her lydene bliver overført. Lydene kommer angiveligt af rør der bliver varme når vandet løber igennem, og koldt igen når der er mindre forbrug. Løsningen kunne være at skære rørene af på hver side af muren, og trække pex-rør gennem denne. Man burde kunne nøjes med et kort stykke, væggens tykkelse plus en smule. Således Kan rørene fremover bevæge sig lidt ved temperaturændringer da stykket i muren er fleksibelt. Ydermere overfører pex-rør lyden dårligt.

Elektronikteknikeren
Rørene behøver ikke en gang at være støbt fast, metal rør larmer ved skiftende opvarmning og afkøling. Der er ikke noget at gøre ved det, andet end at holde en konstant temperatur på rørene, evt. med noget cirkulation.

Mvh Thomas Hansen

Kan det virkelig passe? Lydene har ikke altid været der. Det sidste år er lydene taget kraftigt til.
Er der ingen som kunne have en anden løsning end ovenstående? Jeg synes efterhånden, jeg har prøvet det meste og er løbet tør for idéer . Trænger til at få ro i lejligheden :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis