Aircon/Klima-anlæg Peugeot 307

Hej
Jeg har en Peugeot 307 med Aircon/Klima-anlæg. Problemet er, at anlægget ikke vil gå op og ned i varme og kulde. Aircon'en virker. Føler virker (blæser blæser lidt/meget alt efter, hvor højt eller lavt man stiller temperaturen, men luften ændrer ikke temperatur. Det som ikke virker må være spjældet, som skal fordele varm og kold luft. Som jeg ved det, sidder der tre ens små motorer, som styrer de forskellige spjæld. Mekanikeren har byttet om på disse motorer uden held. Man kan få aircon'en til at ændre sig op eller ned i temperatur, hvis man stiller temperaturen højere eller lavere INDEN man slukker bilen. Aircon'en ændrer så temperatur når man starter den igen. Er der nogen som har et godt råd!  


Hilsen
rmjorgensen
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
.. og du har fået checket for utætheder i ac-anlægget?

 

Laver systemet overhovedet kulde?
Føl på sugesiden på kompressoren om den er virkelig kold, gerne overiset.

Med venlig hilsen
ktm

 

Klimaænlægget havde sat sig fast til kun at give varme for 14 dage siden og da jeg skulle køre 700 km i 30 graders varme udenfor, fik mekanikeren til at fjerne motoren, som styre Varme/Kulde, og sætte den til kun at stå i køleposition. Det virkede fint. Som skrevet tidligere har mekanikeren prøvet at bytte om på de forskellige motorer uden at det har hjulpet. Det virker som om "styre-enheden" virker, men signalet til kold-/varm-spjældet for ikke signal. Mekanikeren kan ikke måle noget på ledningen til motoren.
Klimaænlægget havde sat sig fast til kun at give varme for 14 dage siden og da jeg skulle køre 700 km i 30 graders varme udenfor, fik mekanikeren til at fjerne motoren, som styre Varme/Kulde, og sætte den til kun at stå i køleposition. Det virkede fint. Som skrevet tidligere har mekanikeren prøvet at bytte om på de forskellige motorer uden at det har hjulpet. Det virker som om "styre-enheden" virker, men signalet til kold-/varm-spjældet for ikke signal. Mekanikeren kan ikke måle noget på ledningen til motoren.
Annonce
Det lyder i min optik til, at det så er styreenheden, der ikke arbejder med alle parametre. Den styrer netop også diverse spjæld, aktuatorer og motorer.
Men jeg skal i øvrigt ikke klåge på moderne biler!

Med venlig hilsen
ktm

 

Havde lidt ala. samme problem med vores nyanskaffede Xsara picasso. Den ville hverken køle eller varme, så jeg bad mekanikerne kontrollere for utætheder og opfylde anlægget og det hjalp. Problemet er så kommet igen, men der kom i samme omgang sporvæske i, så nu skal det tætnes så det virker efter hensigten:-D
Jeg har samme problem !
Jeg kan selv ikke bestemme temperaturen. Der kan være meget koldt. Hvis det passer anlæget, - også meget varmt. Hvis bilen stoppes, kan der ske det, at det hele fungerer i længere tid igen.

Det lokale værksted har aldrig set fejlen. Den er uhyre periodisk. Jeg har kontaktet importøren. Det svar jeg fik her var ikke brugbart ! (De ville ikke hjælpe). Værkføreren på det lokale værksted har foreslået at udskifte reguleringen.... kr. 3.500 + moms og 1½ time. 
Har andre en bedre ide ?

Ellers er jeg meget tilfreds med 307 1,6 SW diesel udgaven.

Mvh Leif 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis