Opvaskemaskine, Bosch, Model SGU4912

Hej 

Jeg var i dag nede for at købe en ny vaskemaskine. Fandt frem til en AEG, men ekspedienten bad mig overveje en electrolux. 

I følge ekspedienten er der en forskel på maskinerne, som bliver lavet på samme fabrik?, nemlig at AEG uanset om man korter tiden altid vil vaske tøjet rent, og dermed bruge mere strøm ved kortere vasketid. Hvorimod en electrolux, hvis man korter tiden ikke vil vaske meget beskidt tøj rent?

Dette er jo selvfølgelig smart, hvis man ikke har særlig beskidt tøj og man ikke ønsker at slide så meget på det. 

Jeg kom så til at tænke på om det samme gælder for bosch opvaskemaskiner? De sidste mange år, har jeg nemlig kortet tiden, på en knap med et ur. En normal opvask tager dermed halvdelen af tiden, men er det dyrere i strøm? Og er det ligesådan på de nye modeller? 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nok vanskeligt at sige noget om, da det kan svinge fra model til model også inden for samme producent.

Følgende at taget fra en tilfældig manual for en Bosch opvaskemaskine:
"Med funktionen >>Speed up<< kan programtiden forkortes ca.20% til 50%, afhængigt af det valgte program. Den ændrede programtid vises i talindikatoren 8. Vand- og energiforbruget øges for at sikre optimale opvaskeresultater, selv om programtiden er kortere"

Så kig i manualen til din maskine.
Ser lige at dit modelnummer stod i emnefeltet. I din manual står:
"Forkortelse af tid. Dette program benyttes til at forkorte tørre- og vasketiden. Skylle- og tørreeffekten reduceres i dette program."

Altså det modsatte.

Så hvis du vil have en bestemt funktionalitet, så kig i manualen inden du køber maskinen.
Jeg kender ikke så meget til det, men jeg har lige købt en sådan en: http://www.lavpriskoekken.dk/shop/a...3772p.html til min søn i indflytningsgave og den har ikke sådan en "hurtig funktion". Jeg har også lige tjekket manualen på min egen og den har heller ikke sådan en funktion. Er det kun nye maskiner der har det? Må indrømme jeg aldrig har hørt om det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis