Musik til fest. Er jeg underlig?

Jeg har lige været til en større fest i den modsatte ende af landet, hvor der også deltog en hel del af mine gamle venner og bekendte.
Der var den bedste mad og vin og i den bedste mening, havde værtsparret arrangeret musikere med nogle enorme højttalere, sikkert nok i imponerende kvalitet.

Nu er det sådan, at jeg stort set altid har radioens P4 uden reklamer kørende i baggrunden, som jeg slukker for, hvis der dukker et menneske op, der vil tale med mig, eller hvis telefonen ringer, og jeg vil besvare opkaldet. 
Jeg hader altså ikke musik, men, men, men
Jeg investerer ikke gerne flere tusinde kr. til rejse med benzin, broer og færge, overnatning, gave, forplejning før og efter festen osv, alene for at påhøre musik.

Er det mig, der er nærtagende og sær, når jeg bliver en kende mismodig over at skulle tilbringe flere timer på en umagelig stol ved bordet uden at være i stand til at samtale med de øvrige ved bordet som følge af den voldsomme musikudfoldelse, som i dag ALLE suppestegogismusikere diverterer med?
Holder alle I andre mere af at påhøre en ihærdig musikers udfoldelser i andægtig tavshed eller råbende af Jeres lungers fulde kraft for at udveksle enstavelsesord til bordfællen end at samtale med andre i nogenlunde fred og fordragelighed?
Heldigvis skulle musikerne have en bid brød og kaste vandet, så der blev lige et kvarters tid, hvor snakken kunne udfolde sig, hvorefter musikken igen brølede ud over de nu igen tavse deltagere. 
Da der efterfølgende skulle være dans antog musikken enorme dimensioner af kakofoni og styrke, men så kunne jeg heldigvis sive væk.
Men det kan jo godt være, at det er sådan det skal være for at man kan more sig???

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har lige været til en større fest i den... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
musik kan sagtens blive for højt, er selv med til og arrangere lidt lokale fester, og få og få en god fest skal der være plads til både hygge snak og dans.
hvis musikken er så høj at man ikke kan føre en samtale så går man da hen til enten musikken eller ham der har arrangeret festen og siger det, lang de fleste skruer da lidt ned for de vil jo også helst have en vellykket fest.
hvis ikke man siger der er noget galt så kan folk ikke rette fejlen, og mange får en dårlig oplevelse
Ja men enig Henrik, det er lige netop også derfor, jeg lægger spørgsmålet op.
Hvis jeg er den eneste, der synes det er underligt, at man blot skal sidde stille og påhøre elektronisk forstærket , musik i stedet for at snakke sammen, så skulle jeg nok bare pakke sammen. Men jeg kan forstå, at jeg ikke er ene!
I går aftes, var jeg igen til en større fest, men her var der 3 unge musikstuderende mennesker der spillede akustisk, oven i købet den lettere changre inden for folkemusik. Det gjorde de så godt og livfuldt så alle unge som gamlinger som mig fandt det aldeles fint! Men det er desværre yderst sjældent jeg oplever det-

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg er helt enig med dig KTM og de andre så nej du er ikke alene
Mange gange så ser man jo ikke folk så tit og det er jo til sådanne fester man gør og så vil man da gerne høre hvordan det går og ikke høre på en eller anden musikker / DJ...

Det kommer vist med alderen (og jeg har kun lige passeret de 30).

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Hej KTM. Du må da have hørt om en 12-personers LR. Det er da selskab der vil noget
(Egentlig blev jeg selv gift anden gang på den måde)

 varmetossen

Skrevet af Klaus Lundstedt på 02 sep 2012 22:18
Hej KTM. Du må da have hørt om en 12-personers LR. Det er da selskab der vil noget
(Egentlig blev jeg selv gift anden gang på den måde)

Ikke alene hørt om, har en!! 



Her er den i al sin pragt og ynde, just landet i Køng på Fyn.
Med den lille campingvogn på 1500 kg på krogen gisper den lidt efter vejret, ca. 75 HK, når den skal op over Storebæltbroen.



Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Hey Guys!

Jeg er lige hjemkommet efter en ferie til Bulgarien. Og ja. Vi var naturligvis i Sunny Beach!! :-)

Lidt udenfor sæsonen. Men der var stadig gang i den.
Vi hang mest ud på hotellet (All inclusive) og på stranden og i gadernes boder.

Det var en familieferie, hvor de Gamle havde inviteret i forbindelse med deres sølvbryllup.
Og selvom vi i søskendeflokken tæller sjæle på alt lige fra 38 til 33 år, skulle vi selvfølgelig et smut på "Den Glade Viking" når nu vi var dernede.
Og for SATAN da, de spillede højt!!
Mine søskende og jeg, har alle gået meget på diskoteker, tidligere. Men dette var simpelthen for meget. Vi vidste godt de spillede højere, end på de åbne cafe'er. But Damn....!!

Vi gik ret hurtigt igen.
-Men de unge mennesker så ud til at hygge sig :-/


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Vi kører den lidt videre. Har været gennem Polen, Tjekkiet og Ungarn i LR. Det havde den fordel at alle holdt øje med den så vi fik ikke nogen negative oplevelser. 6 mennesker med fuld campingoppakning (de 4 var dog børn) men alt fungerede. Den havde så også en motor fra en Dyna - 80 hk diesel og overgear - jo det spillede. Der kører en IIA nu på møn med den motor!!
Mvh

 varmetossen

Hej KTM
nej du er ikke spor underlig - har lige været inviteret til en sammenkomst med gamle kolleger fra en tidligere arbejdsplads og vi havde rigtig meget at snakke om, men måtte sidde og råbe til hinanden, og det var brandirriterende.
Men et andet problem ift. musik, er den baggrundsmusik, som man oplever i fjernsynet fx. i Bonderøvens programmer - jeg fatter simpelthen ikke, at man ikke kan producere et eneste program uden konstant baggrundsstøj - hvem er det til gavn for?
Det glæder mig da rigtig meget, at jeg ikke er den eneste, der ikke tager til sammenkomster for at påhøre suppestegogismusik, men hellere vil underholde mig med andre mennesker, og påhøre gode løgnehistorier og andre gode beretninger.
Faktisk er der vel ikke en eneste, der har ytret sig imod, som kunne forklare det vidunderlige i denne larm.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg fatter slet ikke diskoteker. De spiller så højt, at man ikke kan diskutere noget som helst.

Jeg er helt enig med dig, KTM. Det er for meget, når man ikke kan fører en samtale med sine medmennesker på grund af larmen. Heldigvis kan man gå udenfor i rygerafdelingen, hvor musikken sjældent er så høj. Også uden at nogen rynker på næsen over ens aftræden.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis