Efter-isolering på loft.

Hej.

Jeg er pt. igang med, at skulle have efter-isoleret på mit loft og har nu fået hævet gangbroen.

Der ligger på nuværende tidspunkt 100 mm, så har planer om, at lægge 200 mm. ovenpå, så det ender med 300 mm. i alt.

Mit spørgsmål lægger på, at jeg selvfølgelig gerne vil finde det billigste på markedet leveret til døren. .

Jeg er dog i tvivl, om jeg skal holde mig fra GLAS-uld og udelukkende kigge ROCKWOOL ?? 

Hvad er forskellen - udover at GLAS-uld er noget værre (møg) at arbejde med for hud og svæld?

- Nogle vil selvfølgelig anbefalde papir-uld, men grunden til at jeg holder mig fra dette, er at vi har planer om at skifte tag på senere tidspunkt og derfor er blevet anbefalet at holde mig til bats/ruller.

Jeg har pt. fundet 95 mm. til 19,95 pr. kvm. (Skal bruge 140 kvm).
140 x 19,95 x 2 = 5586,- Hvilket i mine øre er billigt (Og her snakker vi GLAS-uld).

PRIMA-GLASULD. Er der nogle der har erfaringer med dette produkt?

Mvh. Dennis. 
Hej. Jeg er pt. igang med, at skulle have efter... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
XL har lige nu tilbud på Knauf 95 mm rullebats, til 21,95 kr pr m2 incl moms.
mvh jens
Koludabyg

Jeg var ikke klar over, at papiruld ville sætte sig og derved ikke være et problem, hvis taget åbnes på senere tidspunkt. Tak for info - det var ikke hvad jeg havde fundet frem til .

Jeg vil tage en snak med XL-byg om Knauf-rullebats og holde mig fra PRIMA.

Mange tak for jeres meninger og råd..
Jeg lagde sidste forår Isover glasuld på loftet. Med godt med fed creme på armene og i ansigtet, kombineret med langærmet bluse var det ikke så slemt at lægge.

Det var skisme værre når jeg checkede alukraften og skulle have de gamle rockwool batts op, fy for den det støvede
Per Toft
Jeg har heldigvis skiftet loft i hele huset og i samme omgang sat ny plastic-damspærer op, så denne arbejdsgang undgår jeg heldigvis hehe .
Ville lige smide en respons på resultatet.

Fik i efteråret nappet en uge, hvor eftermiddagene blev brugt på efterisolering af loftet.

Jeg valgte trods små alarmer, at købe Prima fra J&F (ruller). Det gik smerte-frit og uden problemer.
Nuvel - det kløede de sidste par dage, når man kom til sveden, men overall okay at arbejde med efter min meningen. Når først man lærte produktet at kende.
Som nævnt tidligere i tråden skulle jeg har lagt to lag, og jeg må sige, at da jeg var hele vejen rundt første gang var det ikke ligefrem motiverende at vide, at samme arbejdsgang ventede endnu en gang. (Dette kan produktet dog ikke bebrejdes for).

God aften her fra, og tak for jeres inputs :-).

Mvh. Dennis.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis