Blænde yderdør i 240 mm gasbetonvæg

Som der står i overskriften har jeg en yderdør som jeg gerne vil fjerne og derefter blænde dørhullet af.
Døren er monteret i en 240 mm tyk gasbetonvæg.
Jeg har forsøgt at finde egnede gasbeton elementer, men de fleste er langt tykkere, sandsynligvis for at leve op til dagens isoleringskrav. Dem som har den rigtige tykkelse er beregnet til indendørs brug, feks til skillevæge.

Kan man slet ikke købe gasbeton elementer til ydermur i den tykkelse mere ? Eller kigger jeg bare de forkerte steder?

Mvh
Rick
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved ikke om du kan brygge 2 vægge af 700mm blokke, også putte 100mm isolering i? det bare et forslag, men ved ikke om de "alm" gasbetonblokke kan tåle at stå som ydermur uden yderligere behandling.
Jo da, det burde en trælast da have liggende.
Prøv en Stark, XL Byg, Bygma eller Optimera i nærheden af dig.
Sitting bull, det ligner noget af det rigtige. Tak for linket.

Jeg fandt også ud af at Leca blokke kan bruges til ydervægge, og findes som 23 cm blokke. Så har jeg 1 cm jeg kan bruge til puds (resten af huset er pudset) .

Skal der nogle forankringsspyd (ved ikke hvad de hedder) i den eksisterende væg, så blokkene holdes på plads i murhullet, eller er det godt nok med mørtel?
Ja, det skal selvfølgelig forankres med de eksisterende blokke, man kan få beslag til det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis