Problemer med Metro 160 liter combi

Hej

For ca.2 måneder siden drillede vores Metro vandvarmer. 
Den holdt op med at varme vandet, og efter at jeg trykkede på overkogningsknappen begyndte den at virke igen. Sådan gjorde den et par gange. Nogle gange 2 gange om dagen, andre med 1 uge imellem..
Nu er den så begyndt at drille igen.
Men denne gang synes jeg ikke rigtig den virker igen efter tryk på resetknappen.
Den lyser fint og slukker lampen hvis jeg drejer den helt mod uret.
Jeg synes heller ikke at kunne fornemme resetknappen når jeg trykker på den.
Og natten til i mandags var HFI´en slået fra i fyrrummet..

Tænker bare om der er en sammenhæng.. Vi lagde mærke til at der ikke var så meget varmt vand tirsdag morgen.

Kan det bare være termostaten evt. ??
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke du hellere skulle skifte den, når først den slår hfi relæet er der en korsslutning i kedlen. Hvor gammel er varmtvands beholderen, de tæres jo efter hånden inde fra.?
Hvis varmelegemet er tilkalket kan det ikke komme af med varmen, hvorved overkogningssikringen udløses. Når varmelegemet således gentagne gange har været for varmt, er det ikke unaturligt at det brænder over.

Prøv at måle modstanden i varmelegemet, dvs konstater om det er afbrudt. Hvis dette er tilfældet så skal varmelegemet blot udskiftes og beholderen afkalkes.

Hvis varmelegemet er i orden må det nok være termostaten, der er defekt og bør undersøges.

Under alle omstændigheder ville jeg afkalke beholderen, så overkogningssikringen ikke slår fra i fremtiden.

Varmtvandsbeholderen er 7-8 år gammel..
Varmelegemet er stået af. Så der er bestilt et nyt og så vil jeg lige afkalke den samtidig med
En lille opdatering..

Nu er der kommet nyt varmelegeme i og den er blevet afkalket... Der var sgu en del kalkflager i..

Tak for hjælpen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis