Fjerne fugt- og tidsstyring fra ventilator

Jeg har fået installeret en ventillator som ved en misforståelse er blevet én med fugt- og tidsstyring.
Det er i kælder hvor vi tørrer tøj virker det ikke til det nogensinde kommer op de den fugtighed ventilatoren sættes i gang ved.

Jeg vil derfor gerne ændre den til at man tænder og slukker på en kontakt.
Kan man det med en ellers fugtstyret ventilator?

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kan du da godt, men har du prøvet at stille på hvilken fugtighed den skal starte ved. De to stjerne plast skruer kan du stille på, den ene stiller du fugt procenten på den anden den tid ventilatoren skal kører.
ja det har jeg prøvet. Den står til at reagere på den laveste fugt hvis jeg altså har forstået den korrtekt. Der står 60% - 90 % og har sat den på 60. HAr også prøvet at sætte den op i den anden ende og der skete heller ikke noget. Så der må virkelig skulle være meget fugt. Hvis jeg ånder direkte på den et stykke tid starter den. Men det er også så besværligt at kravle op og gøre hver gang man vil tænde
hvordan kan jeg ændre den til at jeg styrer tænd sluk?
Ser udfra diagrammet øverst oppe af ventilatoren ikke ud til at være muligt, der plejer at værre en klemme til direkte montering så, hvor den kun kører på tid, er der en klemme i midten også, eller er der kun de 2 ?
ja der er også en i midten. ville sætte et billede på nu men det kan man åbenbart kun på første indlæg..

Der står LT på den i midten ( L på den venstre og N på den højre)
Og på en den grafik der også sidder på i siden af ventilatoren står der et S hen over LT.
Men hvis jeg flytter L over i LT, vil den så ikke stadig kun slå til når der er fugtigt nok og det jeg får ud af det er at jeg så kan slukke for den så den slet ikke kører?
Annonce
Nu er det svært at se udfra det første billede, men de fleste ventilatorer kan også sættes direkte til tænding, hvor de så kører den tid regulatoren så er sat til ved tænding, men her kræves som 2 forsyningen, en henover tænding, samt en til fast strøm selvfølgelig.
nu fandt jeg ud af det med billeder så her kommer bedre:




Hvis du sætter fasen på LT, så burde den køre konstant.

mvh jens
Nemlig, og sætter du tænding fra kontakten over til LT, så kører den som sagt den som sagt kun når der er tændt for kontakten, og når du slukker igen, fortsætter den den tid regulatoren er sat til...
Det prøver jeg.

Tusind tak for hjælpen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis