Bilradio til 230v

Hej..
Hvordan tilkobler man en bilradio til 230v?

"Folk der keder sig har enten for meget fritid eller for lidt fantasi"

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du finder en gammel strømforsyning som vi alle har en del liggende af der giver 12 volt og kan levere den strøm (ampere) radioen kræver

 varmetossen

Skal den strømforsyning sprættes op og sættes samme med noget andet så? Der er jo ikke direkte indgang til en computersstrømforsyning.. Der er en udgang hvori der sidder et stik, med 12 forskelligefarvede ledninger som ender ud i to "hanstik" som jo normalt sammenkobles med ledningsnettet i bilen?

"Folk der keder sig har enten for meget fritid eller for lidt fantasi"

Du tager selvfølgelig bare 12v forsyningen og luser over til stikket til din radio, dvs. du skal bruge et stik til radioen også, lidt lodetin og isoleringtape eller samlemuffer.

Husk at radioen også skal have 12v tændingsstrøm ( rød ledning ) eller vil radioén ikke tænde, så denne skal samles sammen med 12v forsyningen til radioen ( gul ledning ).
Hvad er det for er et ekstra stik til radioen.. Jeg er rigtig glad for jeres hjælp, men jeg bliver nødt til lige at pointere at jeg er totalt lost på det her område så jeg ved ikke engang hvad det vil sige "at luse" nogle ledninger.. I min verden skal jeg finde en plus-ledning og en Minus-ledning i alt det ledningsrod der stikker ud af radioen? - og så forbinde dem til strømforsyningen på en elle anden måde.. I må gerne skære det ekstra meget ud i pap.. Undskylder min uvidenhed!!

"Folk der keder sig har enten for meget fritid eller for lidt fantasi"

Stikket bag på ligner det her http://csimg.prisvis.dk/srv/DK/29018619b108891/T/340x340/C/FFFFFF/url/410923-bilradio-adapterkabel.jpg , men hvorfor er der så mange ledninger og ikke bare en plus og en minus?

"Folk der keder sig har enten for meget fritid eller for lidt fantasi"

Jeg tror at hvis du ikke kan bruge de svar der er kommet, skal du nok finde en i nærheden du kan spørge. Som det er sagt er der plus og minus plus tænd og resten er formodentlig til højttalere. Der er formodentlig 2 x watt ud til fire højttalere og der skal nok et diagram til.

 varmetossen

Der er nu væsentligt flere ledninger, alt efter hvor meget din radio kan..

Mobil mute, auto antenne, forstærker tænding osv..

Det bundt med lidt tyndere ledninger i er højtalerne, den stik hvor der sidder en tykkere gul - rød, samt en tynd rød på, er stikket til forsyningerne, og remote ledninger.
Tak "Koludabyg" det var bar det jeg ville vide.. nu kører det

"Folk der keder sig har enten for meget fritid eller for lidt fantasi"

Var så lidt...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis