Oliealarm i vento

Hej herinde

Jeg har en gammel vento fra '95, der har set bedre dage. Når den har kørt på motorvej og så kommer ned og kører langsommere igen - og nu også ved køkørsel i byen, begynder oliealarmen at larme. Det er umiddelbart ikke fordi den er varm eller fordi den mangler olie, så er nået dertil hvor jeg bare ignorerer alarmen og løbende tjekker olie og vand. 

Kan det lade sig gøre at slå sådan en alarm fra? Eller er det en større operation? 

Mvh

Kasper
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du fået tjekket dit olietryk for det er jo det den indikere der er lavt og det passer meget godt med at olien bliver varmere og dermed tyndere efter en tur på motorvejen

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Har du prøvet at skifte til et gear der svarer til kørslen. File på koblingen . helt ærligt- hvor er vi henne.

 varmetossen

jeg har kørt med samme fejl i et par år på min golf 2 1,8, det meste af tiden er der ingen problemer, oplever kun fejlen når jeg har belastet bilen meget, for eks med hestetrailer og der er 20+ grader ude. det reducerede det en del at jeg skiftede olie og olie filter.

alarmen kommer typisk omkring 1800-2000 omd. over eller under siger den intet.

hvorfor den gør det har jeg ingen ide om, men en teori er at oliepumpe er en smule slidt.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Det har jeg også prøvet ved min gammel passat og når jeg havde kørt længe på motor vej og skulle fra begyndte den at blinke og hyle fandt ikke fejlen. Fik en passat igen og fik skiftet bund stykket ved nøglen da den også blinkede og målerne kørte op og ned og det hjalp. Mit bud er at bund stykket skal skiftes eller en af de 2 olie tryks måler er defekt.
du skal vel bare have bundkarret af og en ny oliepumpe monteret ..... for du har da rent filter på, ik?

 

Der kan være flere ting i det, men såfremt at du ikke har skiftet oliefilter i lang tid eller køre med UORIGINALT filter ville jeg klart skifte denne + olie som det første.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis