Hvor finder jeg billige regnvandsfaskiner ??

Nogen der kender et godt og billigt sted at købe Faskiner?


Mvh.

Mvh KJ
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan lave een selv hurtigt. 110mm kloak rør + en masse sten (en landmand har mange gratis og vil hellere end gerne af med nogle)

1. Grav et hul til det antal m2 du skal bruge (0,4x0,5x1,0 meter afvander ca 25m2)
2. lig fiberdug i bunden og smid derefter alle stenene i.
3. pak fiberduen om og placer 110mm kloakrør ind gennem fiberduen og ca i midten af stenbunken.
4. smid noget grus/sand rundt om til det dækker fiberduen og derefter jord på igen.

sådan laves en billig og meget effektiv faskine.

Dog skal faskinen være betydelig større, hvis der benyttes sten, stenene optager jo ikke vand.
En færdiglavet faskine, rummer jo næsten lige så mange liter vand som den fylder.
Ved store regnskyld, er det nødvendigt at der er en vis volume i faskinen, da vandet jo er en vis tid om at trække ned i jorden, selvfølgelig meget afhængdig af jordbunds forholdene.
mvh jens
VVS eksperten er billigst. Har selv lige gravet ti kassetter ned og undersøgte priser alle steder.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Gå ind på "Den Blå" eller" Gul og Glatis" og søg på drænrør. Se eks her. Hele rullen graves ned evt. pakket ind i fiberdug.
Ølkasser med bunden op og en eternitplade på toppen.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Davidsen har dem på tilbud:-)
Har ingen aktier i firmaet....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis