Udskiftning af hustelefon

Træt af min gamle hustelefon i min lejebolig. Har snakket med udlejer, det er iorden med ham hvis jeg udskifter den, blot jeg selv står for det. 

Har Kigget på denne: http://scantron.dk/lux.html 

Hvor nemt er det at skifte sådan en? Skal man til at have en elektriker ind over? 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du behøver ikke en elektriker til at udskifte den, MEN det er nok en god ide, hvis du fejlmontere kan du jo komme til at skade resten af anlægget og så står du med regningen alene.
du skal også sikre dig at den nye telefon kan "snakke" med det gamle system.
hvis jeg var dig ville jeg finde ud af mærke og model af det der sidder og så ringe til scantron som du har kigget på (eller til en elektriker). jeg tvivler faktisk på om du kan nøjes med kun at skifte telefonen.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Er det et trådet eller trådløs system?

Hvis det er trådlås skal det formodentlig blot have strøm. Du vil kan ikke skade systemet, men du skal finde ud af hvordan du får din nye enhed registreret og korrekt identificeret på systemet. Det skal kunne genkende din enhed, ellers kan det ikke bruges.
For mange år siden skiftede jeg telefon i min daværende lejlighed. Jeg skruede den af vægen og analyserede mig frem til hvad der var mic/speaker/ring/nøgle. Det kan lade sig gøre, men pas på med at pille hvis ikke du er 100% tryg med hvordan det virker.
Måske du kan google dig til en manual eller få den hos importøren/producenten.


 

Jeg er forhandler af Scantrons produkter og har opsat mange hundrede af dem.

Hvis det er deres TCS system I har i forvejen kan telefonen benyttes. Telefoner og dørstationer er monteret på en to-tråds bus. Der skal forbindes en programmerings enhed på bussen, der kan læse den nye telefons ID-nummer ind på dit ringetryk på dørstationen. Det tager under 5 min., hvis du har det udstyr der kræves!

Nu skriver du ikke om det er TCS fra Scantron I har i ejendommen, så find ud af hvad systemet hedder, for til mange anlæg skal tingene passe sammen, især hvis det er bus baseret.

Der findes også Widex, Siedle, m.fl. Og alt skal passe sammen :-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis