min computer tænder ikke :(

Hey fokez!

jeg samlede en computer her for en times tid siden, men den vil ikke tænde når jeg trykker på tænd knappen...

jeg har sat startkablerne rigtigt og det er heller ikke strømforsyningen, for den lille grønne lampe på motherboardet lyser, så der kommer i hvert fald strøm til.

nogle idéer?
ville blive meget glad for hurtige svar... skal game Guild Wars 2 jo
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tja du skal starte fra en ende, men en god start er, er du sikker på bundkortet virkede før du samlede, hvis det er nyt kan det jo være DOD.
eller tjeck stikket fra tænd/sluk knappen sidder det rigtige sted(kig i manualen til bundkort) det er så dumt at have sat det en tand forkert, for så virker det ikke
ellers tag alt ud bortset fra ram(en ram blok) og cpu, og prøv og start, kan den kører op der, så sæt tingene til en ad gangen, så finder du den del der giver ballade..
Dog vil jeg sige hvis comp slet ikke gider starte blæsere eller noget i forsøg på at starte, så er det som regel enten PSU eller mobo den er galt med.. eller selvfølgelig stikket til tænd kontakten der sidder forkert..

tænd sluk knappen kan også en sjælden gang være defekt, men hvis du har brugt kabinettet før, så det det næppe det..
Prøv som pizzabageren siger.. Og ellers så hiv kablet fra startknappen af, og prøv at sæt den på de ben ved siden af. Det kunne jo være du havde kigget forkert på de små ulæselige tal.

Ellers kan du hurtigt kontrollere om det er din PSU. læs her. http://www.overclock.net/t/96712/how-to-jump-start-a-power-supply-psu-test-a-power-supply-and-components

Mener at det højeste spænding der er på sådan et ATX/BTX stik er 12V+ også er der en -12V, så der skulle ikke være den store fare ved lige at prøve det, har selv gjort det flere gange i mine spæde teenager år da jeg fik computer dengang. :p
jeg har bygget en del computere.

men den ene af den hade jeg sovet.!

da jeg hade bygget den færdig og tænde den.
og nåde ikke længere end bios opstart.
hmmm.!
når ja. trømstikket til harddisken. jeg satte den i og bingo sår var der
hul i gemmen.


jeg gætter også på (power on stikket) på bundkortet.
der er sat forkert i. stikket fra power on knappen.!
ey fokez problemet er løst.. bundkortet var dødt, så går ud fra, at det er noget, der er sket mens jeg har samlet den. Det var nemlig et bundkort jeg havde haft i næsten et år, så jeg vidste at det virkede fra starten men anyways jeg har fået nyt bundkort så alt er allright, men ellers tak for hjælpen alle sammen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis