Trifoil 70 vindspejl

Jeg har købt mig en gammel båd sammen med min far som vi skal fiske lidt fra, båden er lettere medtaget og skal have skiftet lidt forskelligt..
Blandt andet mangler vindspejlet desværre, og selvom jeg har søgt lidt på nettet efter et nyt har min søgning desværre ikke givet pote..
Jeg overvejer derfor at lave et selv, men er det lige til eller?
Bundrammen fra det gamle spejl sidder der endnu så jeg tænker at det måske var muligt selv at fabrikere et i feks plexiglas?
Erfarringer fra jer andre taget imod med kys hånd!
Jeg har købt mig en gammel båd sammen med min far... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
http://billedeupload.dk/images/iF4ry.jpg


Rammen som glasset skal monteres på ser således ud... Tænker i kloge mennesker at jeg kan bøje lexan´en og skrue det direkte på uden problemer? Bukkene er jo forholdsvis bløde
Ja det er noget skarpere buk, end jeg lige havde forestillet mig.

Det vil være bedst i en kantbukker, med den rigtige runding.

Men hvis du spænder et par stykker træ på hver side af hvor du vil bukke det, kan det laves.
Det går noget nemmere, hvis man varmer det op med en varmeblæser, men ikke for meget varme.
Husk at rejfe alle skarpe kanter på lexanen, så revner det ikke, når du bukker det, hvis du bore huller, for at skrue det fast, skal de også rejfes, ellers kan der komme revner med tiden.

Men Lexan er jo ikke billigt, så det kan blive dyrt, hvis det ikke lykkes, i den første plade.
Det vil være en fordel, med nogle stumper at øve sig på.

Alternativt kan du lave hjørnestolper, så du undgår de skarpe buk.

mvh jens



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis