Hjælp til støvende gulv i garagen

Jeg har en træls betongulv i garagen som støver når man fejer og det bliver det ved med.
Jeg vil have klinker eller epoxymaling derpå til sidst (hvilke maling?)
Garagen er isoleret men ikke opvarmet og bilen skal derind til tider.
Jeg havde tænkt mig at jævne gulvet ud med flydespartel men jeg er i tvivl om hvor vidt det vil holde i længden? Jeg vil helst ikke lægge for meget ovenpå da lofthøjden helst ikke skal blive mindre.

Gode forslag til hvordan jeg skal gribe det an ?

Hilsen
Skipper

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke overraskende at beton- eller cementslidlagsgulve støver når der fejes. Det gør de altid!

Den gulvoverflade ser ud til og må være af ualmindelig ringe beskaffenhed - somom nogen har stjålet det meste af cementen! :o)

Eller det har været vasket i saltsyre.

Det er muligt at flydespartel kan holde - eller osse kan det ikke. Det samme gælder i nogen grad fliser.

Der er nok ikke andet end at vælge og håbe at det holder - længst muligt!

Men hvorfor går du osse og fejer det gulv? Undertegnede har en carport med stabilgrus. Og den fejer jeg med garanti - aldrig. :o)
Jamen jeg fejer ikke ret meget men det er træls at vores cykler mm konstant er støvet til.
Hvis jeg skal banke det op, hvordan skal det nye så bygges op?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
jeg ville smøre det over med hæftegrunder(mikrodispensor) og flydecement henover
Det er jo lidt meget at gøre ud af det med en opbankning og nyetablering.

Gulvet kan være slidlag på beton eller betondæk. Det ligner mest som om der er udlagt eet måske 10-15 cm tykt betonlag som er glittet!

I givet fald opbrydes den gamle beton og et nyt dæk udstøbes hvor overfladen enten glittes eller slibes!

Men prøv måske en af de andre muligheder først!

At bruge hæftegrunder til gulve har jeg aldrig hørt om før, men måske dur det. Og jeg forstår ikke helt hvorfor man skulle bruge det når der findes særlige primere som forbehandling for flydespartel!
Og jeg ved heller ikke om flydespartel er velegnet i en garage!

Jeg vil naturligvis helst undgå at bryde det op.
Jeg tænker også selv primer som er beregnet til underlag for spartel. Spartel skal naturligvis være til udebrug.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej.

Jeg har lige fået lavet en epoxy belægning på gulvet i min garage. Det kan slet ikke betale sig selv at lave.
Jeg fik et firma til at slibe og spartle hulerne, derefter kom der 2 lag epoxy på. Der er strøet sand imellem de 2 lag.

Det kostede ikke mere end jeg skulle give for epoxy-malingen på tømmerhandelen.

Det går heller ikke ud over din loft højde.

Hilsen Jakob
Hej
Jeg har selv lige støbt gulv i mit værksted.
Det fik efter støbning & hærtning et lag flydespartel (weber) direkte på, og derefter mikrogrunder, afsluttet med maling fra morsø
http://www.morsmaling.dk/ hvor grunderen også kom fra.
grunderen var vand fortyndbar, så røg i en blomster forstøver, og malingen på med en rulle.

Let, hurtigt og billigt :-D

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Epoxymaling fås billigst her: http://www.biltema.dk/da/Byggeri/Maling-og-Fugemasse/Maling-indendors/Gulvmaling-tokomponent-36197/
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også