revner i pudset mur

Hej

Jeg skal have huset malet, men først skal jeg reparere nogle revner. Mit hus er et pudset kampestenshus fra 1877.
Hvordan gør jeg det bedst?
Hvilken mørtel skal jeg bruge (jeg tror at den mørtel man brugte tilbage i 1877, er noget med meget sand i).

Håber nogen kan give mig et godt råd . Jeg vedhæfter et billede.

Hilsen Marita
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hejsa, det ligner unægtelig en sætningsrevne det du kan gøre er at købe noget strandmørtel 0.2 kornstørrelse med 7% kalk indhold og blande lidt basis cement i, 1 del cement til ca 12 - 14 dele mørtel + vand, så hakker du revnen ud så der er ca 1 - 1.5cm i bredde og så fylder du hullet op med din mørtel, lav ikke din mørtel alt for tynd da det så vil være svære for dig at påføre det og længere tid om at tørre, når det så har fået en nogenlunde tør overflade kan du evt duppe lidt på mørtelen, med en våd maler pensel så muren får samme rustikhed som resten af huset =) held og lykke
jeg glemte lige at sige at når du har hakket hullet ud så der er plads til din mørtel skal du lige huske at børste med din pensel så du fjerner gammelt støv, mørtel binder skidt på støv =) du kan med fordel lige køre den våde pensel gennem hullet et par gange
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svar Gert!

Jeg går i krig med diverse revner i løbet af weekenden.
Godt at få fortalt hvilken type mørtel der skal bruges, det er vel noget skidt at bruge en mørtel med for meget cement - til sådant et gammelt murværk..

mvh handywomen Marita
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også