Spartle oven på glasvæv - kan man det?

I vores nye soveværelse skal væggene fuldspartles og der skal opsættes glasfilt. I øjeblikket er der glasvæv på væggene, som jeg selv har sat op for 10 år siden (og det sidder rigtigt godt fast!). Kan jeg spartle oven på dette glasvæv, eller skal jeg fjerne alt glasvæv fra væggene og starte helt forfra?

/Zeabee
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis bare væv sidder godt fast, ingen problem - du spartler bare som om det er en "ny" væg men du skal nok lige vaske væggen for evt. snavs som kan hindre god vedhæftning - er I "ikke" ryger og væg er malet inden for de sidste par år - ikke nødvendigt at vaske

Kun en tåbe frygter ikke haven
Ja, glasvæg som sidder fast er en god bund for spartlen, så længe den ikke er fedtet.
Er der meget overflade struktur i væven, kan det godt betale sig lige at rende den over med en slibegiraf med korn 60-80 som lige tager det værete af toppene, så den tager mindre spartel.

Jeg ville rullespartle det, da dette er væsentligt hurtigere, specielt med større flader, også er det nemmere for at styre hvis ikke man er vandt til at fuldspartle.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også