Altan - utæt i beton

Hejsa,

Jeg har en altan, som er muret op i rødemursten, som resten af huset. Den er placeret ovenpå vores entre nedenunder, hvor vi opdagede at det pludselig dryppede ud med vand fra el-udtag.

Det viser sig, at vores altan er utæt i bunden, som består af en eller anden form for beton.. når jeg banker forskellige steder på den kan jeg hører den er hul..

Jeg forestiller mig, at jeg skal have banket det af, så jeg kommer lidt ned, men hvad så herfra.. hvad gør jeg for at det bliver tæt?

Vh
Anders    
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kommer til at forklare mere eo den altan.

Hvor gammel er den?

Er det mon en støbt betonplade. Og hvad er det du vil hugge af. Og er der afløb i i altangulvet? Osv.

Men det kunne godt ligne en betonrenovering eller måske udlægning af en vandtæt membran af en slags!
Jeg ved ikke hvor gammel den er desværre - men oppe i alderen..

Der er afløb i betongulvet ja.. og ser ud som om der er forsøgt at lave lapninger før af tidliger(e) ejer(e).
Vi har købt huset for et år siden.

Kan man selv lave sådan en vandtæt membran - og putter man så beton ovenpå den?

Det jeg vil hugge af, er betongulvet - det skal jo repareres gætter jeg på.
Alderen kan være ret afgørende.

Bla. fordi måden dækket er udført på kan være vidt forskellig. Måske endda hulstrensdæk(baumadæk. Hvis den er fra 20'erne.

Ligeså om armeringen er korroderet. Det kan være den rustne armering der forårsager utæthederne!

Alt efter altanens størrelse og alder kan det blive en hæftig omgang hvis der skal renoveres fuldt-ud!
prøv at se dette prodikt http://tdj.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=70&Itemid=76
Støbegummi kan ikke anvendes til renovering af allerede nedbrudt armeret beton.

Forslaget må bero på en helt grundlæggende uvidenhed om bla. korrosion i armering og karbonatisering!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis