Helt nyt badeværelse i gammel ejendom

Hej kloge hoveder og hænder!

Jeg bor i en andelslejlighed, hvor jeg har tænkt mig at bytte lidt rundt på ruminddelingen, og dertil har jeg et spørgsmå omkring evt. nødvendige tilladelser.  Jeg har tidligere haft mit projekt oppe og vende i en anden tråd, men opretter nu her en ny for at holde fokus på det nuværende spørgsmål. Og jeg er klar over, at jeg skal jeg skal have tilladelser gennem Bygge- og Teknikforvaltningen, men jeg vil nu alligevel vende den her først.

Jeg har herunder vedhæftet den nuværende plantegning og den fremtidige. OBS: Den nye tegning er ikke udført efter præcise mål osv, og den er muligvis lidt kluntet, men det er også blot et cirkaforslag til en måde at gøre det. Men pointen med ruminddelingen er der.



Kunne man forestille sig nogle problemer mht. den nye opdeling? Jeg ved, at det er ikke behøver være et problem, at bagtrappedøren er på badeværelset. Og jeg ved også, at reglen omkring minumum to døre mellem toilet og køkken er afskaffet. Men kunne der i en eller anden lille paragraf et sted stå noget problematisk om fadeburet fx?

Tak!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du flytter både køkken og badeværelse, så må der jo skulle etableres nye faldstammer og installationer til vand - og de eksisterende skal fjernes. Dette er næppe helt ukompliceret i en etageejendom, især ikke, hvis du både har en underbo og en overbo. Hvis det overhovedet kan lade sg gøre, må du nok være indstillet på, at det kan blive rigtigt, rigtigt dyrt.
Hej! Tak for svar. Jo, jeg er klar over, at det kræver ændringer i rørinstallationerne, og at det dermed koster nogle penge. Men boligen under (som er erhverv i kælderhøjde) har faktisk netop sit toilet, hvor jeg gerne vil have det (men altså ikke bad, kun selve toilettet og kun i fadebursrummet), så der må være en faldstamme at koble sig på på en eller anden måde. Og overboen har sit badeværelse et helt tredje sted, så jeg skal ikke bekymre mig om deres rør.

Så mit spørgsmål går faktisk mere på, om der kunne være nogle problemer i forhold til tilladelser?
Nej, der skulle ikke være andre problemer i at lave det som foreslået, vil faktisk sige at det er maximal udnyttelse at ændre det til foreslået.

Jeg ville dog rykke væggen ved vaskesøjlen helt over til bagkant garderobe, da dette lille hak alligevel ikke er meget bevendt, ville jeg hellere have det mere plads på badeværelset, ellers syntes jeg faktisk den opdeling er spot on.
Tak for det Ja, jeg synes også, det ville være rigtig godt. Og jo, du har formentlig ret i det, du siger!
det ser ud som et rigtig godt projekt, det eneste jeg lar tanken falde på er bærende vægge, specielt din væg mellem entre og værelse, det er nok værd at undersøge hvor meget der er i den før du laver et større hul.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Du har helt ret Jeg gør heller ingenting, før alt er på plads med Bygge- og Teknikforvaltningen osv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis