VW Polo bruger motorolie

Hej til alle brugere.

Vores søn har en VW Polo 1,6  6N fra 1997 med 260.000 km bag sig og han har haft den i foreløbig 4 år. Men den bruger en del olie, nok ca. 1 liter / 1000 km, men det er måske ikke unormal ?  Den kører med en almindelig 15/40 W og ryger ikke. Den starter og kører fint. Måske andre med samme problem ?

M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."
Hej til alle brugere. Vores søn har en VW Polo... Vis hele indlægget
72 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej cdp og tak for svar. Smøretryksindikatoren er vel også “minus-styret” og jeg forestiller mig, at der kun er een ledning til denne, da den vel sidder i blokken. Men ja, jeg må nok til at lede efter et brud eller kortslutning i ledningsnettet.


M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."

Hej PeterR og tak for svaret. Jeg var ikke klar over, at der åbenbart findes et diagram over det, tilgængeligt for alle på biblioteket. Det må prøves i det nye år og jeg kan lige benytte lejligheden til at ønske alle her på forum et godt nytår, med tak for samarbejde & gode råd i det snart svundne. :-)


M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."

Siden sidst har jeg så lånt Haynes bogen om Polo 1994 - 1997 og har kopieret diagrammerne bagerst i bogen. Men jeg må erkende, at diagrammet omkring håndbremselampen er mangelfuld, for der skulle kun være 3 forbindelser forbundne i sikringsboksen - men der i virkeligheden 5. Een af de 2 øvrige ender dog blind i et multistik, men den 5’te er forbundet med ABS kontrollampen og den lægger stel ned til håndbremselampen, når der kommer tænding på.

Jeg har også været omkring et værksted for at få en diagnosetester på, men den afslørede ingen fejl i ABS systemet, desværre. Så jeg ved ikke om ABS lampen kan være defekt, for den lyser godt nok med tænding på i et par sekunder og slukker herefter. Har andre prøvet noget lign. ?


M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."

Tak for responsen S. Fabrin - men det skrev jeg jo også i de 2 sidste linier.... 😉


M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."
Poul A. skrev den 10-02-2019 13:34:07

Tak for responsen S. Fabrin - men det skrev jeg jo også i de 2 sidste linier.... 😉

 Du skrev, at du var i tvivl om det skulle være sådan derfor indlægget.

Så jeg ved ikke om ABS lampen kan være defekt, for den lyser godt nok med tænding på i et par sekunder og slukker herefter.

 


fase

Helt OK S. Fabrin, jeg forstår at du ville fjerne tvivlen og jeg takker. :-)


M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."

Hej igen. 

Det viste sig at diagrammerne ikke passede 100 %, for der var en ledning fra ABS lampen til håndbremse-lampen via sikrings-boksen og derfra fik lampen stel. Jeg forsøgte at skaffe en anden ABS lampe fra nærmeste autoophug, men der var kun een Polo 6N tilbage og her var enheden fjernet. Jeg valgte så den nemme løsning, ved at fjerne den midterste ledning fra ABS lampens multistik, så nu lyser håndbremselampen ikke mere!

Men nu er et nyt problem opstået, for nu er tomgangen blevet ustabil ved driftvarm motor, for den kører op & ned omkring 1500 RPM. For ca. 11 år siden var det også galt, men der kom et andet spjældhus på - og så har det kørt godt siden. Jeg har derfor netop lånt et 3'die spjældhus hos nærmeste ophug - men det gjorde ingen forskel desværre (forudsat at det lånte spjældhus var OK og evt. ikke fejlede det samme). 

Kan det tænkes at være Lambda-sencoren, der fejler ved driftvarm motor eller andre gode råd?  På forhånd tak. :-) 


M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."

Da mit spjældhus gik på min 1,6MPI motor (Felecia), gav det lavere omdrejninger. Helt nede omkring 600, så  det gik den anden vej lige på den. Har du tjekket alle vacum slanger. De kan også drille. 


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis