Vaskemaskine tager ikke vand ind, summer

Hej

Har netop flyttet vaskemaskinen til en anden etage. Alt så ud til at spille indtil jeg startede dyret igen. Der er nok tryk på vandet.
Maskine starter men tager ikke noget vand ind og kommer ikke videre. Melder ikke nogen fejlkode, men den summer blot oppe ved vandindtaget på maskinen.

Har læst andre tråde, men er det blot kalk i aquastop som andre foreslå eller kan det være noget andet?

Hvis det blot er kalk, kan et helt aquastop så godt tåle eddikesyre?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tror jeg ikke du skal begive dig ud i, men prøv at pille slangen af på selve maskinen, der sidder et lille filter inde i studsen der godt kan være tilstoppet.
Tak for svar. Det filter er tjekket og var ok.

Tror det er selve aqua stoppet som er defekt. Hvis jeg monterer vand direkte uden aquastop fungere maskinen som den skal.
Mystisk aquastoppet er gået i stykker uden at den har været skilt ad???

Sidst spørgmål inden jeg køber en et nyt. Har det nogen betydning hvordan pakningen vender i aquastopper hvor man skruer den på hanen?
betyder intet hvordan at den pakning vender.Dit aquastop er det af det et der er efter monteret ?

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Hvorfor har du det stop på, jeg har i den tid jeg har haft vaskemaskine, aldrig oplevet at der var en læk, og jeg har da haft vaskemaskiner i mindst 30 år. Jeg vil mene at det bare er en påduttet extra udgift.
Prøv om du kan skille aquastopenheden ad og magnetventilen inden i,det er sansynligvis kalk eller andre småpartikler der driller
Det kan også være nok at slå på aquastopenheden.
Bernt
Annonce
Ja, lyder som om det er magnetventilen der har sat sig, så får motioneret lidt, så virker den sikkert igen.
Har haft aquastoppet skilt ad og samlet igen uden at finde hverken kalk eller skidt.
Men efter at have samlet det igen og tilsluttet maskinen virker den!! Det var mystisk

Tak for hurtige svar
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis