Hej LDSere...
Jeg har lidt problemer med min indkørsel, efter den blev udvidet lidt. Tidligere var der en stensætning og en lille gangsti. Men jeg havde brug for pladsen, så væk med det.
Nu er problemet bare at indkørslen har en smule fald ind mod huset, hvilket betyder når det regner voldsom, at der står vand enkelte steder langs soklen (se evt hældning på vejen). Ikke helt optimalt i min verden.
Det er ikke mulig at få faldet vendt helt væk fra huset, da det i så fald ville havne i naboen garage(hvilket han sikkert ikke sætter pris på

.
Jorden er meget leret og vandet har svært ved at komme væk i al almindelighed. Hvad gør jeg nemmest + billigst.
Jeg havde en ide om at ligge et drænrør langs huset som så fører om til min kommende havedam. Men hvor meget fald skal der være på et drænrør før det ikke løber den anden vej
Her kan man se den rende jeg er begyndt på. Hvor dybt skal jeg? Billede 2 - ved pilen kan jeg komme rundt om huset og om i haven. Den brønd hvor regnvandet kommer fra, har i forvejen meget stress når der står ned i stænger - så en tilslutning(ved godt jeg ikke selv må

virker ikke som løsningen...
Gode råd og erfaringer modtages gerne, tak...
Mvh
Klaus