Olie eller vandbaseret Dækkende Træbeskyttelse ?

jeg skal have skiftet mit udhæng og stern,og vil gerne undersøge hvad skal man male det med.
Det skal være dækkende.
Det skal være hvid.
Jeg er lige glad om det er vand eller oliebaseret bare det holder.
jeg har tidligere prøvet SOLIGUM på oliebasis og det ser ud til at holde.
Jeg har også prøvet ARSINOL dog kun transparant på olie basis og den er også fin,ved at den også fås som dækkende.
Hvad er jeres erfarring ?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
U-HA !
Det er ren religion sådan et spørgsmål, nogle er til de vandbasserede andre til olie. Jeg foretrækker selv olie
Hej.

Det hele handler om bunden!

hvis det er råt træ skal det grundes først, og der skal du vælge en olie baseret grunner, olien når længere ind i træet, og mætter det, derefter kan du sagtens vælge en vand baseret, den er meget nemmere og arbejde med, og du kan vaske hænder og værktøj ud i vand, plus du skal ikke rengørere det samme dag, da vand malingen ikke tørre og bliver klæg, som en olie maling gør.

jeg har selv malet mit eget udhæng med maling fra futura butinox, den holder i 12 år ( siger de :-)) og står flot

vælg altid en god kvalitets mailng, flugger 98, jotun facade akryl, jotun demi dekk, eller som mig butinoxen.

Mvh

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Hos min lokale pusher STARK havde de GORI ADVANCE på vandbasis på tilbud til 370 kr for 5 liter så det skulle prøves.
Det viser sig at den dækker godt og er nem at smøre på da den er meget cremet.
Så må vi se på den lange bane om det holder.
Jeg har malet mit udhæng med Morsø maling. Det er utroligt nemt at arbejde med og dækker fantastisk, jeg kan kun anbefale dette produkt(jeg har ingen komerciel interesse).

Samtidig er det billigt og hurtig levering.

http://www.morsmaling.dk/

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også