Er det for godt til og være sandt

Hej alle jer gør det selv folk.

Når en maskine typisk kan for mange ting er det næsten altid for godt til og være sandt og der er gået på kompromi med en del ting. Men er faldet over evolution rage 3 kapsav. Virkelig smart en maskine der burde kunne tage, jern, alu, træ osv med samme klinge, og med anden klinge kan den også save i cement, fliser osv. I mine øre lyder det lidt for fantastisk. Nogen der har erfaring med den omtalte maskine?
Er den virkelig så god?
For er den det ærgrer jeg mig da allerede over jeg købte en dewalt 777 for prisen er nogenlunde den samme.

Mvh Brian
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke bare købe klingen og sætte på din dewalt.
Det er jo ikke første gang man læser om en klinge der også napper søm i træ og metal.

Har aldrig prøvet det.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Her har de klingen (kan sikkert findes billiger andre steder)
http://www.rtf.dk/basket.php?action...erms=tekst

På et tidliger arbejde, havde vi en lignende kapsav, det lyder ikke godt at save  jern, men resultatet bliver ganske hæderligt, og klingen holder forbavsende længe.
Med spec. klinge kunne man enda save i rustfast stål.

Dog giver det nogle modbydlige, skarpe spidse spåner (både i alm stål, og rustfast)

mvh jens
Kan saven holde til det i længden og hvad med omdrejninger osv? Har en dewalt 777 hvor omdrejningerne ikke kan stilles på.. Hvad med som man kan på evolusion rage hvor man både kan skære metal, søm træ osv med samme klinge, og kan man også få en klinge der kan skære i cement til en dewalt 777 (216 mm 30 mm hul) Og igen, kan saven også holde til det i længden?


Mvh Brian
BTA Handyman

Rundsav til at skære i metal som jern og andre mere ædle metaller, har eksisteret i mange år det har i høj grad noget at gøre med omdr. køling samt stødvinkel på rundsavs klingen at gøre.

Kender ikke den omtalte sav, men det findes på markedet.

Til F.eks allu skal/kan der med fordel anvendes HM klinger med negativ stødvinkel og meget langsom omdr.

Ved ikke om der kan fås en klinge til cement, men en diamant bestykket klinge/kopbor med vandkøling og rigtig omdrejnings tal vil jeg gætte på at en sådan også kan skaffes, et spørgsmål om hvor og så nogle kr.

Beton boring har været brugt i ret så mange år.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Maskinsnedker

Har selv fundet frem til de ting, at hvis man skal skære i stål skal der lavere omdrejninger til.
Men denne maskine kan ikke nedsætte omdrejningerne, den kører ens omdrejninger og bruger samme klinge til både træ, stål og aluminium.

http://www.youtube.com/watch?v=S0kaODy6gpA
Så det jeg spørger om er om man kan få en klinge til min dewalt der kan det samme eller om det aldrig vil kunne fungere særlig godt. For skal du have en klinge til jern, en til alu og en til træ er det bare meget hurtigere og tage vinkelsliberen, men kan godt se ideen i og kunne skære eks vandrør i smig hvis de skal bruges til andet end lige og føre vand. Uden og skulle have en ekstra stor maskine til det. (er nok ikke noget der er noget vildt behov for, kan bare godt se ideen i det.)
Til denne maskine jeg henviser til kan der også købes beton/klinke klinge hvor jeg igen godt kan se ideen i det da der så kan laves klinker med bestemte smig osv med en og samme maskine, igen udnyttes både pladsen i værkstedet og økonomien betydeligt grundet det kun er en maskine. Men bliver det for smart? er det bare en løsning der ikke rigtigt er super til nogen af delene men kun kan dem. Og kan heller ikke se den angivne maskine skulle have nogen form for vandkøling.
Annonce
Nej de specielle klinger til jern skal på ingen måde køre langsomt , og der skal ikke bruges kølemiddel.

Jeg har savet i aluminium, messing og kobber, på min bordrundsav uden problemer (med en 250 mm klinge, masiv messing og aluminium op til 70 mm i tykkelsen) 
Klingen ser  sådan her ud


Evolutio rundsaven køre 2700 o/m med en 230 mm klinge, så din Dewalt køre jo nok alligevel for stærkt.

www.hans-nielsen.com/page28.aspx?recordid28=6
evolution230v2.pngmvh jens


Ps du kunne jo købe sådan en brugt en her, den køre 2800 o/m med en 335 mm klinge...
www.guloggratis.dk/maskiner/...-til-metal
Vær du bare glad for din Dewalt DW777, det er en skide god maskine

Klinger til metal bør have negativ fortanding.

Sig natur?
Taunus..
Er bestemt også glad for min dewalt, og ja er en rigtig lækker maskine, Men kan man få den samme maskine til pludselig og kunne noget mere er det jo kun et plus... ikke? :-)

Og til Jens.
Ja ser ud som en lækkert maskine, dit link til gul og gratis virker dog ikke.
Mendenne her er da billigere end den du linker til i det øverste link. Men må vist erkende at min dewalt nok ikke kommer til og skære jernrør over lige foreløbigt, så må nøjes med vinkelsliberen :-)
Men tak for input.
http://www.prishammeren.dk/shop/evolution-rage-3-1403p.html
Nå kunne ikke få linket til at virke.. Men søg på GG på "rundsav med klinge til metal"

Den ser sådan her ud....
Rundsav med klinge til metal Værktøj & arbejdsredskaber Rundsav, billede 3

Hvis du næner det, kan du jo sætte en skæreskive, fra en vinkelsliber på Dewalten.


mvh jens
hvis du kære meget i metal så hvile jeg undgå plast dele i savspalten.!
men jeg hvile fortrække en sælvstendtig sav til beton.
for ikke at ødelægge saven. den i videoen. som er linket til.
men det kan gå til træ med urenheder så som sten og søm og andet skidt.!!!
med denne "multiklinge".?
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis