Gaskomfur eller keramisk (økonomi) + lidt andre småting

Hej eksperter!

Min kæreste og jeg har lige købt lejlighed i København og skal ud købe alle hvidevarer til lejligheden.

Den forrige ejer har anvendt det indbyggede bygas, men har af en eller anden valgt at "tage det med sig". - i hvert fald er gaskomfuret blevet demonteret samt gasmåleren er pillet ned.

I og med bygningen er "Københavner-gammel", så er den jo bygget til gas, og der er derfor ikke lavet kraft til 380V.

Jeg er ikke elektriker og ved ikke mere om strøm end hvad jeg kan huske fra gymnasiet, men så vidt jeg har forstået så SKAL et glaskeramisk komfur (med el-ovn) køre på 380V?

Det jeg er ude efter er den mest økonomiske løsning, og den skal bestemt ikke være langsigtet, men bedst økonomisk på halvårsbasis.

Jeg tror ikke den er en mulighed at få lavet 380V i lejligheden, men jeg mistænker et komfur for godt at kunne fungere på 220V hvis man vælger at lave stikket om (reducere faser).

Jeg har 2 valgmuligheder:

1. Få genetableret gas, som i sig selv koster rundt regnet 4000,- + købe et gaskomfur til 5-6000,- + betale abonnement, afgifter osv., som jeg ikke aner hvad koster.

2. Købe et el-komfur til 4-5000,- og lade det køre på 220V (hvis det kan)

Jeg behøver hjælp til at regne at denne, og er der nogen der kan komme med forslag til en helt 3. løsning, så modtages denne med kyshånd!

Hvad angår køle/frys har jeg fundet denne: http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/kolefryseskab/RL60GHERS/samsung-kole-fryseskab-rl60ghers1-xef-201-cm
Er der nogen der lynhurtigt kan komme med et bedre/billigere alternativ, så modtaget det ligeledes med kyshånd!

Skulle der være nogle elektrikere tilstede, så har jeg fået tilsendt et skema over ulovlige/ikke godkendte el- og VVS installationer i lejligheden med tilhørende forklaring og fotobevis, og kunne godt tænke mig en ca.-pris på udbedringer af disse. (skemaet kan sendes pr. mail)