Regler ang. opsætning af hævet terrasse?

Hejsa.

Jeg har kigget på nettet men syntes ikke helt jeg har fundet et konkret svar.

Hvordan er reglerne ang. det? Vores nabo har imens vi har været på ferie, bygget en hævet terrasse, som er hævet ca. 1.20 meter over jorden og som er præcis er 2.49 meter fra skelsnoren, grund der til pt er en snor oppe, er fordi alt er ryddet og der skal sættes en hæk op. Men da vi bor på en "bakke" og grundene er i flere niveauer er deres terrasse nu pludselig hævet næsten 4 meter over vores grundplan, og det er altså kun i en afstand af 7-8 meter, dvs de har nu udsigt til hele vores have,hus og terrasse og planerne om en hæk er nu underordnet eftersom de skal være 4 meter høj for at de ikke kan se "ned" til os længere. 

Er det bare bare helt iorden?

Fandt lige det her, men kan det bruges?

http://totalkredit.dk/page?action=page&pageId=272 

.... :
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Disse regler fremgår af bygningsreglementet. Læs afsnit 2.7.6 i Bygningsreglementet 08

generet er der kun een regæ
En hævet terrasse må ikke placeres nærmere end 2 ½ meter fra skellet til naboen. I sommerhusområder er kravet 5 meter.


Så han din nabo har alt på deres ret. tag dog en snak med dem om evt. hegn

Hvis du laver et 3 meter højt hegn, kan du problemer i forhold til hegnsloven, som siger at du ikke må bygge et hegn højere end 2 meter uden naboens godkendelse :-)

Men tag dog en snak med naboen. De vil næppe være interesseret i, at du sidder i din have, og kigger på dem, når de sidder på deres terrasse. Mon ikke de kan overtales til at bygge en afskærmning som en del af deres terrasse, således at de kan sidde ugeneret og i læ...
Problemet er netop at de sidder og kigger ned på os konstant og er på ingen måde interesseret i noget afskærmning. Men hegnloven siger jeg ikke må bygge hegn, men der findes ingen regler for at bygge i højden 2.5 meter fra skel? Det er jo ikke værre end at jeg rykker hegnet 2.50 meter ind på min grund og så bygger et kæmpe plankeværk

.... :
Prøv at ringe til teknisk forvaltning i din kommune. Det kan være, der er en lokalplan der forbyder det. Men ellers kender de reglerne, så du med sikkerhed får at vide, hvad der er gældende.

Men ellers kunne det jo være, at naboen blev lidt træt af sin løsning, hvis du sidder i din have og kigger på ham, hver gang han sidder på terrassen. Men det er nu en dårlig måde at løse problemstillingen på. Det bedste vil være dialog.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis