Hvilken type EPS plader til skunk isolering?

Hej,

Vi er ved at finde ud af hvordan vi skal isolere vores skunke i et hus fra 1919 med manzard tag. Lige nu er der en gips væg ud mod skunken som er isoleret med løslæggende rockwool batts. I vinter blev skunk væggen meget kold og det træk også ind når det blæste meget.

I forbindelse med a vi fik isoleret loftet foreslog isolatøren at vi satte EPS plader på på indersiden af gipsvæggen.

Det er sådan set lige til at gå til, men jeg er i tvivl om hvilken type EPS plader der skal bruges og hvor tykke. Jeg havde egentlig forestillet mig feks. 200+ mm tykkelse, men de eneste plader der er så tykke er gulv isoleringsplader, men det gør måske ingen forskel?
Hej, Vi er ved at finde ud af hvordan vi skal... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
"Det er en udbredt misforståelse, at EPS-isolering ikke er foreneligt med brandsikring af byggeri. Det bunder ofte i mangelfulde informationer" citat fra nedestående link. 

Jeg ville gå efter EPS som din isolatør anbefaler. Det optager ikke vand og falder sammen, støver og damper formaldehyd, som f.eks rockwool gør.

http://www.plast.dk/Billeder/Sektioner/EPS_nov2008.pdf  

Mbj.
@Mount

Ikke engang
"direktør Jørgen
Hindse, formand for EPS-sektionen under
Plastindustrien i Danmark."
ville anbefale anvendelsen af EPS i ovennævnte tilfælde.

Fordi den (skunk)vægskonstruktion som spørgeren omtaler og vil efterisolere simpelthen ikke opfylder betingelserne for anvendelse af EPS til formålet.

Som det osse med al tydelighed fremgår af det nyhedsbrev der linkes til!

Hvis du vil "klåge" dig på området Mount - så find et eksempel i "Eksempelsamling om brandsikring af byggeri (EBB) udgivet af Erhvervs- og Byggestyrelsen"
Der underbygger din anbefaling!!!


Ja, men kan selvfølgelig godt anvende EPS til vægge, lofter og gulve, hvis man altså vil lave en brandbeskyttelse af ESPén også, også ryger fidusen vel lidt i at anvende den lette konstruktion, ESP hører til hvor den enten er indstøbt eller på andet vis er beskyttet med brand.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis