hjælp til renovering af 1.sal

hej alle sammen

min kæreste og jeg er ved at købe en gammel murermestervilla, med et ifølge tilstandsrapporten godt og sundt tegltag.
planen er så at flå hele 1salen ned, og lave nyt, med ordentlig isolering osv

men hvordan gør man så med undertag? vil jo nødig pille hele taget ned hvis det kan laves indefra

når man kigger ind i skunken kan man kigge ud på teglene

nogen der kan skære det lidt ud i pap?


15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så er det sikkert understrøget tegltag, så skal det jo bare tjekkes at det er i orden, inden du laver ny 1.sal på huset.
Ja,  men sådan er det jo på tusindvis at huse her i landet med understrøget tegltag, og udnyttet 1 sal.

Man vil ikke fremover kunne besigtige understrygningen, og skal derfor være endnu mere opmærksom på tilstanden af sit tag udvendigt.

Har man pengene til det, så ville jeg da også skiftet taget til nyt tegltag med undertag, inden men indrettet 1.sal på huset.

Ja, det er selvfølgelig rigtigt!

Men jeg tænkte nu mere på om man kunne sikre sig lidt bedre ved at understryge/fuge med understrygningsfugemasse. Evt osse som en slags forsegling af den eksisterende gamle "nedfaldsparate" understrygningsmørtel.

Ja, men man skal selvfølgelig sørge for at få udskiftet taget på huset, før det bliver utæt.
Da skader efter utæt tag med udnyttet 1.sal med damspærre kan være ret omfattende, der er jo ingen tegn på indtrængen af vand, før skade omfanget er ret stort.
må vist hellere få en med ud og kigge på det...
Ja, det er lidt kedeligt senere at stå med et utæt tag, når man har helt ny 1.sal på huset, så hellere bruge lidt tid på at sikre taget så godt man kan, men det er åbnet fra bagsiden.
så er huset købt og overtaget...
for filan hvor det trækker i sådan et gammelt hus

lidt om huset
100 m2 udført i røde mursten, og røde tegl
er hulmursisoleret med flamingokugler, ellers er der ikke rigtig noget isolering nogen steder

planen bliver
nye døre og vinduer i hele hytten
1sal bliver flået ned helt ud til teglene, derefter isoleret og bygges op igen, med badeværelse og gulvvarme over det hele
stueetage, ny entre med klinker, krybekælder fyldes op og der støbes nyt terrændæk, diverse mure flyttes og fjernes, gulvvarme over det hele

det var bare lige et hurtigt overblik til dem skal skulle ha lyst til at følge lidt med¨
tror osse jeg opretter et galleri hvis det skulle ha interesse for nogen
Tillykke med det, eller hvad jeg nu skal sige! :o)

Fin ide med et galleri.

Men start hellere en ny tråd når du går igang med renoveringen!

Så vi får friske og opdaterede informationer!
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis