Pænt snit i højglans hvid køkken sokkel?

Hejsa Alle

Jeg skal til at sætte køkken op snart, men det kommer i højglans hvid, hvilken klinger til stiksaven er bedst til ikke at flosse lakken? En masse små tænder eller?
Og hvilken rundsav skal man købe til den slags arbejde, den skal jo heller ikke flosse kanterne..

Gode bud modtages med kyshånd..

Mvh
Morten

Mvh

Morten

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da jeg lavede køkken også i hvid højglans, skar jeg sokkel og også hele sider til.
Jeg skar det hele med en dyksav (rundsav) vigtigst er det selvfølgelig at skære fra bagsiden.

Skar lidt små detaljer med en stiksav, mener jeg brugte en klinge til træ, men til fine snit (mindre tænder)

Evt kan jeg anbefale at sætte malertape på overfladen, det er meget lettere at tegne på, og kan også begrænse flosning. 
Ja, mange fine tænder, også skæring fra bagside så vidt muligt, malertapen er også en god ting at bruge.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har scoret en god dyksav med 48T er det nok?, eller skal man have en klinge med flere tænder? Ok, jeg køber nogle stiksav klinger til fint snit, med mange tænder.

Mvh

Morten

48t klinger en en alround klinge, en snedkerklinge har 60t hvis vi snakker en Festool dyksav.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ok super, det er nemlig en festool Jeg må på 60t klinge jagt Tak Rene

Mvh

Morten

Hvis ellers klinken er rimelig skarp, så kan din 48t sagtens bruges også, festool klingen er jo en mindre 160mm klinge, så de sidder næsten lige så tæt som på en 60t 180mm klinge.

Så tjek om klingen "bider" i huden når du kører fingrene ned langs siden af dem, gør de det så er klingen stadig skarp i sit udlæg, og laver sikkert stadig et fornuftigt snit i laminaten.
Super det er en 48T 160mm klinge der er på, og den virker skarp, jeg prøver engang jeg kan se at næste og sidste skridt er en 52t klinge til den sav.

Tak for hjælpen

Mvh

Morten

Når jeg skærer laminat med min dyksav (Festool) plejer jeg at save igennem selve laminatlaget baglæns. Altså "trække" saven med en dybde der lige bryder det øverste lag. Og så køre fremad med den endelige dybde. Virker dog kun hvis man har et land (føringsskinne).

Prøv at øve dig på nogle tiloversblevne stumper først, så kan du se hvilken metode der virker bedst på lige netop dit produkt. :-)

 Aldrig gå ned på udstyr!

Hmm ok, det vil jeg da prøve engang, men det er lakeret højglans.
Tak for rådet, jeg har et stykke jeg kan teste på, og jeg har skinner nok

Mvh

Morten

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også