Ombygning af kælder - go'e ideer efterlyses

Hej,
vi overvejer at bygge om sådan, at vi inddrager kælderen noget mere, dvs laver det om til nogle rum vi kan bruge.

Jeg mangler frygteligt noget inspiration til hvordan man kan gøre det smartest, og vil meget geren se billeder og tegninger o.lign fra andre, der har været samme øvelse igennem.

 
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Svært at sige, uden at vide hvilket behov i har jo...
det r klart, men jeg leder nu også mest efter inspiration fra ndre, der har ombygget kælderrum til beboelse....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er jo svært at vide hvad du går efter.

Jeg har lavet et kombineret badeværelse/bryggers i vores kælder.

Jeg har været hele turen igennem, opbrydning af gulv, udgravning, isolering, støbning af nyt gulv, isolering af vægge, opsætning af fliser, opbygning af glasbyggestens vægge, lave komplet ny el installation, opsætning af loft, opsætning af skabe og slutteligt indretning.

I et andet lokale har jeg fået lov til at lave et lytterum, for min store interesse Pink Floyd, her har jeg ikke lavet så meget andet en maling af vægge og gulv, og selvfølgelig indrettet det, så jeg kan sidde og lytte til min musik, uden at konen helt går fra snøvsen.

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Wauw, sikke et kæmpearbejde. Go' ide med et lytterum, det misunder mange sikkert!
Vi har bygget vores kælder om så den er mere anvendelig. Vi havde to dejlige rum ved siden af hinanden, og for at få mere udnyttelse lavede vi hul i væggen og satte et par glasdøre i.

Hullet er lavet til venstre for radiatoren, men vær opmærksom på bærende vægge og lig.

Valgte også at lægge gulvet i begge rum ens så de virker mere sammenhængende.














Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det ser da ud som det er blevet godt. God ide med glasdøre , der lader lyset igennem !
Takker for roserne.
Jeg har også leget med de gamle døre i vores kælder.
Det var gamle brune, kedelige celledøre, som er blevet spartlet, grundet og lavet forskellige bemalinger på toppen.
 
Her er døren i mit træningsrum... Øhh det er nok mere rigtigt at kalde det et pulterrum... Men den har fået en gang Marmor effekt.

Den anden side af døren, valgte jeg at sætte en plakat på...nu skal jeg bare havet malet vægge og karme 

Og endelig, her er der gået Olsen Banden i den... Det er et lille skab under trappen   


Held og lykke med kælderen.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
ha ha, den med skabet er den bedste!
Ser super godt ud, leger du lidt med airbrush eller?
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også