Metro Combi Vandvarmer.

Hejsa.

Vi har for ca to år siden fået sat en combi vandvarmer op på 160L

Vi har endnu ikke fået den sat til el så vi kun bruger vandvarmeren, om sommeren f.eks...

Jeg vil spørge om det kan betale sig for det har vi tit snakket om.
Altså om man sparer penge ved at kun bruge vandvarmeren f.eks i sommeren eller om det er dyrere.
Vi har nemlig aldrig haft sådan en før.
Og Vvs manden kunne ikke svare på det.

Der står at den kan tilsluttes 1kW eller 3 kW, hvilket ikke siger mig en pind.

              
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan opvarmer i brugsvandet idag? El opvarmning er stort set altid en dyrere løsning, dog ikke hvis det er fra en varmepumpe.
Det går via fjernvarmen.

Vvs manden sagde bare til os at vi så bare kunne bruge selve vandvarmeren om sommeren, så vi ikke brugte fjernvarmen..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
med fjernvarmen er det lidt svært at vurdere, det kommer an på hvad det koster og om der er noget fast forbrug i skal aftage, men hvis jeres fjernvarme er meget dyr kan det godt være det går lige op, tror ikke på i kan tjene penge på det.

hvis man havde træpillefyr kunne man spare besværet ved at klatfyre med det om sommeren og rense det jævnligt, ved at bruge EL istedet, det ville dog ikke på nogen måde være billigere, men helt klart nemmere..
Det er heller ikke fordi vi skal tjene på det, det er såmænd bare at hvis det bliver dyrere så kan det ikke betale sig for os at få den tilsluttet el:o)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af danie på 22 aug 2012 11:50
Det er heller ikke fordi vi skal tjene på det, det er såmænd bare at hvis det bliver dyrere så kan det ikke betale sig for os at få den tilsluttet el:o)

Det forstår jeg ikke, hvis i ved at få det tilsluttet el ikke tjener penge på det, hvorfor så gøre det??
Annonce
Ja det er sgu svært nogle gange at skrive det man tænker ...det bliver tit misforstået:o)

Jeg mener bare om det bliver dyrere end at køre det over fjernvarmen hele tiden.
Håber det gav mere mening
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det vil sandsynligvis blive dyrere og køre det på EL..
Jeg takker....
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det eneste sted at det kan betale sig at bruge elpatron er somregl, hvis man eks. ikke kan lukke for varmen(shunt) eller at anlæget er enormt dyrt er ha kørende.
Hvor man bliver glad for "elvandet" er hvis i har en fejl og ikke får et varmt bad

it is better to burn out than to fade away
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis