Varme på 1.sal i nybyg?? What to dooooo?

Hej,

Jeg er igang med etageadskillelse i mit nybyg (kan følges her: http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/164525 og i galleriet) og så skal jeg jo have lavet gulvkonstruktionen på 1.salen.

Planen var, at jeg ville lave gulvvarme på 1. salen, ligesom i stueplan, men er nu kommet i tvivl om jeg helt kan undlade, at lave gulvvarme på 1. salen, nu hvor hele 1. salen er i åben forbindelse med stueplanet. Jeg mener, alt gulvvarme fra stueplanet vil jo søge op og dermed op på 1. sal, som består af repos'er med gelænder. Ydermere er der jo genvex i huset (NilAir), som suger fra vådrum, samt over alrummet og blæser ind gennem gulvriste på både stueplan og 1. sal. Der burde vel ikke blive fodkoldt, da huset er godt isoleret, samt der er varme i rummene nedenunder 1. salen. I tilfælde af at gulvvarmen fra stueplanen ikke er tilstrækkelig (?), så kunne jeg jo kombinere med et par enkelte radiatorer?

Huset er udstyret med Jordvarmen fra DVI, samt genvex system fra Nilan (NilAir).

Hvad tror I der ville være nødvendig i dette type hus, hvor stueplan og 1. sal er i åben forbindelse?

Her er lige et par billeder af noget meget ligende, så I kan danne jer et indtryk af den åbne forbindelse...







På forhånd tak!

 SELVBYGGER!!!

Hej, Jeg er igang med etageadskillelse i mit... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, hvis ikke der skal svømmende gulv på efterfølgende, kunne man jo nøjes med selvbærende varmefordelingsplader.
Skrevet af BOFH på 23 aug 2012 10:08
Jeg tænker at du har bygget alting fra nyt og derfor nok har en beskeden afstand imellem bjælkerne i dit etageadskillelse? - Min tanke er hvordan ser prisskiltet egentlig ud hvis man laver det med de selvbærende varmeplader og muligvis kan droppe forskallingen?

/BOFH

Jeg har ikke undersøgt den løsning...

Koluda >> Jeg skal have svømmende gulv, så den løsning er udelukket.

 SELVBYGGER!!!

Ja, så skal der etableres et undergulv ja.

Kan se du har valgt min lidt utraditionelle måde med spånplade undergulv, også forskallingen ovenpå...
Et super løsning syntes jeg selv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis